וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל הרקטות: גם בקריית גת ישביתו את הלימודים

רמי שני ויהושע בריינר

24.3.2011 / 17:50

בקריית גת, גן יבנה ואשדוד קיבלו החלטה להשבית את הלימודים בשל ירי הרקטות מעזה וההסלמה הביטחונית. באר שבע עשויה להצטרף להחלטה. באשקלון ושדרות ילמדו כרגיל

רויטרס

(צילום: שי מכלוף, אלברטו דנקברג ורויטרס, עריכת וידאו: אמיר קוטיגרו, קריינות: אביב אברמוביץ')

מספר ראשי רשויות באזור הדרום החליטו כי בשל ההסלמה הביטחונית וירי הרקטות מרצועת עזה אל ישראל, לא יתקיימו מחר (שישי) לימודים במוסדות החינוך שבתחומן. הרשויות בהן לא יתקיימו לימודים הן קריית גת, גן יבנה ואשדוד, שקיבלה את ההחלטה כבר אתמול.

בבאר שבע החליטו לקיים הערב הערכת מצב, בסיומה יחליטו לגבי קיום הלימודים בעיר. היום לא התקיימו לימודים בבאר שבע, ו-40 אלף התלמידים נותרו בבתיהם. ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ', אמר הערב כי "נקיים הערכת מצב יחד עם גורמי הביטחון. ההחלטה לא פשוטה. שמעתי את ההערכות פיקוד העורף, שם ממליצים לחזור לשגרה, אך שמעתי גם ההערכות של גורמי ביטחון אחרים שחושבים אחרת. אנחנו רוצים לחזור לשגרה ואני חושב לייצר הידברות כוללות של ראשי הרשויות, כי זה נראה לא טוב שכל אחד מחליט אחרת. אנחנו צריכים לדבר בשפה אחת. האחריות היא עלינו ואנחנו רוצים לשמור על הילדים בריאים ושלמים".

לעומתו, ראש עיריית אשקלון, בני וקנין, החליט שבעירו הלימודים יתקיימו כרגיל. לדבריו, "החלטתי לאחר התייעצויות כי כן יתקיימו לימודים מחר. כרגע ההנחיה של פיקוד העורף, המשטרה ומשרד החינוך היא ברורה: לקיים חיי שגרה רגילים. הילדים ילכו לבתי הספר וזה גם על דעת ראש הממשלה". עם זאת יש לציין כי ועד ההורים בעיר עשוי להחליט חד-צדדית על השבתת הלימודים בעיר, כפי שעשה היום. לטענת וקנין, למרות ההחלטה, מרבית התלמידים הגיעו לבתי הספר, למעט אלו התיכוניים, אליהם הגיעו רק כ-50% מהתלמידים.

גם בשדרות הלימודים יתקיימו כסדרם. ראש העיר דוד בוסקילה אמר כי "אנחנו ערניים, אך יחד עם זאת הוריתי להמשיך עם שגרת החיים בעיר".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "החלטה על ההשבתה היא של כל רשות בפני עצמה, מבחינת משרד החינוך השבתת הלימודים תעשה רק על פי המלצת פיקוד העורף. כרגע אין החלטה כזו ולכן בתי הספר יפעלו כרגיל, על אף החלטות הרשויות".

בפיקוד העורף הביעו את אכזבתם מהחלטת ראשי הרשויות בדרום שלא לקיים לימודים במוסדות החינוך בעיר בעקבות המצב הביטחוני. אלוף פיקוד העורף יאיר גולן מקיים ביממה האחרונה שיחות עם ראשי הערים בדרום, במטרה לשכנעם להמשיך ולקיים את הלימודים כשגרה, אולם ראשי הרשויות ביקשו להחמיר על הערכות המצב של הפיקוד.

"אנחנו ממליצים לקיים שגרת חינוך בבתי הספר ולא לשבש אותה", אומר אל"מ יורם לב-רן, מפקד בית הספר לחילוץ והצלה של פיקוד העורף. "מערכות החינוך בארץ ממוסדות ורובן ממוגנות, ורק בשבוע שעבר תירגלנו את כלל בתי הספר במדינה מפני ירי טילים. איננו חושבים שהשארת הילדים בבתים או ברחובות במצב הנוכחי הוא הדבר הנכון והנשלט. לדעתנו נכון לקיים את הלימודים וכך המלצנו, אולם שיקול הדעת הסופי בנושא הוא של ראש הרשות. איננו רואים אפשרות אחרת למעט שימור השגרה, כל עוד איננו מזהים משהו חריג".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully