וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברשות הפלסטינית גינו את "פיגוע הטרור בירושלים"

פנחס וולף וניר יהב

23.3.2011 / 19:01

ברחבי הקשת הפוליטית גינו את הפיגוע בירושלים, בו נהרגה אישה ונפצעו 38 אחרים. שר הביטחון ברק: חמאס אחראי לירי, ח"כ טיבי: מגנה גם ההרג בעזה. ח"כ רגב: לצאת ל"עופרת יצוקה 2"

רויטרס

(צילום: דניאל בוק, רויטרס. עריכה: טל רזניק)

המערכת הפוליטית גועשת בעקבות הפיגוע שאירע היום (רביעי) בירושלים. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, החליט לדחות בכמה שעות את צאתו לביקור מדיני במוסקבה, זאת בעקבות התייעצויות ביטחוניות שהוא עורך בשעה זו בלשכתו בירושלים. הטיסה אמורה הייתה לצאת בשעה 17:00 אולם היא נדחתה לשעה 20:00. בפיגוע נהרגה אישה ונפצעו 38 בני אדם נוספים.

שר הביטחון, אהוד ברק, ששב אחר הצהריים לארץ מביקור בניו יורק, אמר כי "לא נסבול פגיעה באזרחי ישראל, לא ביישובי הדרום ולא בירושלים. מבחינתנו, חמאס אחראי לירי הגראדים היום לעבר באר שבע ולאחריות הזו יש מחיר. צה"ל ימשיך לפעול להגנת אזרחי המדינה ולבצע פעילות מונעת לאורך הגדר עם רצועת עזה. יהיו עליות וירידות, לא הכל ייגמר מחר, אך אנו נחושים להחזיר את השקט הביטחוני". בעקבות הפיגוע, הוא קיים הערכת מצב עם הרמטכ"ל רא"ל בני גנץ, ועם השר להגנת העורף, מתן וילנאי.

זירת פיגוע ברחוב שז"ר, ליד בנייני האומה בירושלים, 23 במרץ 2011. רויטרס
זירת הפיגוע/רויטרס

לא רק בישראל גינו את הפיגוע, אלא גם ברשות הפלסטינית. יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן הודיע כי הוא מגנה את הפיגוע בירושלים. בהודעתו גינה במקביל גם את תקיפת צה"ל ברצועה, שהביאה להריגתם של שמונה פלסטינים. גם ראש הממשלה הפלסטיני סלאם פיאד גינה בתוקף את "פיגוע הטרור שאירע בירושלים". בהודעה שפרסם אמר פיאד: "אנו עוקבים אחר האירועים מקרוב. למרות שאין כרגע מספיק מידע אודות הפיגוע, אני מגנה בתקיפות את פיגוע הטרור הזה ללא קשר מי עומד מאחוריו. אני מאחל רפואה שלמה לפצועים".

לעומתם, הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי - פלוגות אל-קודס – בירכה על הפיגוע בירושלים אולם לא נטלה אחריות עליו. דובר הזרוע, אבו אחמד, אמר: "אנו מברכים על הפיגוע האיכותי. זוהי תגובה טבעית על פשעי האויב. ישראל מתקיפה את עמנו מדי יום ביומו. היום ה'התנגדות' הגיבה על המתקפה הזו. זהו מסר ברור לישראל לפיו פשעיו לא יצליחו לשבור אותנו".

פרס: לגדוע את היד שמנסה לפגוע באזרחינו

נשיא המדינה, שמעון פרס, התייחס בטקס בכפר הנוער בן שמן לפיגוע שאירע בצהרים בירושלים ולהסלמה בגבול הדרום. "זהו גם יום קשה למדינת ישראל", אמר פרס, "היינו עדים אחר הצהריים לפיגוע רצחני בלבה של ירושלים. גם בגזרת הדרום אנו עומדים תחת מתקפת טרור. טילים נורים על אזרחים חפים מפשע בניסיון ברור לפגוע בנו ולשבש את שגרת חיינו. אני בטוח בכוחם של צה"ל וכוחות הביטחון לגדוע את היד שמנסה לפגוע באזרחינו ולשים קץ למתקפה הנפשעת. אני גאה ביכולת העמידה של התושבים שמגלים נחישות ואומץ לב, ושולח איחולי החלמה מהירה גם לפצועים בבאר שבע." אמר הנשיא.

גם שר האוצר, יובל שטייניץ, התייחס לפיגוע בפתח דבריו בישיבת ועדת הכספים על חוק שישנסקי. "זהו יום לא קל", אמר. "חשבנו שנוכל להגיע לכאן באווירת חג, אבל כמה דברים הפכו את היום הזה ליום עצוב, והחמור ביותר הוא הפיגוע הרצחני ליד בנייני האומה. שוב טרוריסטים מכוונים את נשקם לאזרחים תמימים".

יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני, התייחסה אף היא לפיגוע בירושלים ולהסלמה בדרום. "אנחנו צריכים להבין שיש כוונה אחת מאחורי האירועים האלה כולם", אמרה לבני. "נראה שאותם ארגונים קיצוניים יינסו לנצל את הסיטואציה על מנת להרים את ראשם, לחזק את עצמם ולהחליש את מדינת ישראל. מדינת ישראל היא מדינה חזקה, ואסור לה להצטייר כחלשה. מול החמאס ומול אותם ארגונים קיצוניים שלא מקבלים את הקיום שלנו כאן ואין איתם סיכוי להגיע להסדר, מולם צריך לפעול בכוח. ישראל חייבת להשיב לעצמה את כוח ההרתעה. במיוחד בנסיבות הרגישות האלה, לאור שכל מה שקורה באזור ,אסור לישראל לתת לאותם ארגונים לרכב על הגל האזורי".

גם חברי הכנסת הגיבו לפיגוע. ח"כ מירי רגב (ליכוד) קראה להיערך למבצע "עופרת יצוקה 2", כדי "לא לתת לטרור להשתולל". לדבריה, יש להרוס את בתי המחבלים ושולחיהם, "כי בכלא הם זוכים לתנאי V.I.P". לאמירותיה הצטרף חברה לסיעה, דני דנון: "אין זה הזמן לקדם יוזמות שלום הזויות מול הממשל בארצות הברית, אלא להילחם בטרור הפלסטיני", אמר.

הגינוי לפיגוע הגיע גם מחברי הכנסת הערבים. ח"כ טאלב א-סנע (רע"מ-תע"ל) אמר לוואלה! חדשות, כי הוא "מגנה את הפיגוע ומאחל החלמה מהירה לפצועים. האויב של הישראלים ושל הפלסטינים הוא הכיבוש, וצריך לפעול לסיימו. הוא הגורם לשפיכות הדמים ההדדית, והגיע הזמן ללמוד גם מטעויות העבר, שאלימות מזמינה אלימות ועוד אלימות, והפתרון הוא לקדם את המשא ומתן מוקדם כמה שאפשר".

לדברי ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל), "יש לדחות על הסף כל פגיעה באזרחים, ובכללם הפיגוע באוטובוס. יש לגנות את ההסלמה האחרונה שבה נהרגו ונפגעו אזרחים רבים בעזה ובערי הדרום. אין להפגיז אוכלוסייה אזרחית, לא בטילי גראד ולא במטוסים. יש להפסיק את ההתלקחות באופן מיידי".

האיחוד הלאומי: הפיגוע - תוצאת המדיניות של רה"מ

באיחוד הלאומי הפנו אצבע מאשימה כלפי הממשלה. לדברי ח"כ מיכאל בן ארי,"הפיגוע הוא תוצאה של מדיניות חלולה של נתניהו. עם טרוריסטים יש לדבר דרך כוונות הרובה. הסרת המחסומים והאפס-תגובה לטבח באיתמר אותתו לאויב שדמנו מותר". חברו לסיעה, ח"כ אריה אלדד, אמר כי "מדינת ישראל הגיבה באופן מהוסס מאוד לפיגועים האחרונים, וראש הממשלה שוב משגר רמזי כניעה והבטחות ל'נאום בר אילן 2'. כל אלו מעודדים את ארגוני הטרור. תושבי ירושלים משלמים את מחיר ההתעלמות מהמציאות".

חברי הכנסת מסיעות השמאל התבטאו גם הם בצורה חריפה נגד מבצעי הפיגוע. לדברי יו"ר סיעת מרצ, ח"כ אילן גילאון, "הפיגוע נתעב ומעורר זיכרונות קשים. על הטרוריסטים להפנים שהסירוב הישראלי לחיות עם הטרור וההכרה שאין מנוס אלא להלום בו הם בבחינת קונצנזוס. על רה"מ להפנים שהמשך הקיפאון המדיני יוצר קרקע פורייה לאירועים נוראיים מסוג זה". יו"ר סיעת העבודה, ח"כ איתן כבל, אמר כי: "אין ספק שמדובר לצערנו בהסלמה. אל לנו לאבד את העשתונות, ואין ספק שמערכת הביטחון תדע לתת את המענה הראוי כלפי המרצחים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully