וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל קרינה: מי הברז בטוקיו מסוכנים לילדים

במים התגלה יוד רדיואקטיבי בכמות כפולה מזו המותרת לילדים, אך עדיין במסגרת הסביר למבוגרים. יפן אסרה על צריכת מזון מאזור פוקושימה, לאחר שקרינה חריגה התגלתה בעוד 11 סוגי ירקות

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ')

השלכות האסון הגרעיני ביפן ממשיכות להתברר: שלטונות המדינה הזהירו היום (רביעי) כי עקב הקרינה שהתפשטה מתחנת הכוח הגרעינית "פוקושימה דיאיצ'י", מי הברז בבירה טוקיו ובסביבותיה אינם בטוחים לשתייה עבור ילדים.

את ההודעה מסר איי יושידה, ראש מחלקת הטיהור באגף המים של עיריית טוקיו, שהסביר כי במים זוהה יוד רדיואקטיבי (יוד 131) ברמה של 210 בקרל, בעוד הרמה המקסימלית המומלצת לילדים היא 100 בקרל (הרמה המקסימלית המותרת למבוגרים היא 300 בקרל). משרד הבריאות היפני הבהיר בהודעה מטעמו כי הסיכוי שנזק ייגרם גם לילדים השותים את המים הוא קלוש, אך בכל זאת עדיין עדיף להימנע מכך, ליתר ביטחון. כמו כן, הובהר כי אין לעשות שימוש במים בתחליפי חלב לתינוקות.

בדיקות לאיתור קרינה בעיר ניגאטה, יפן, 16 במרץ 2011. רויטרס
מזכיר הממשלה היפני ביקש מהמדינות המייבאות מוצרים מפוקושימה לנקוט "עמדה הגיונית". בדיקות לאיתור קרינה/רויטרס

גם בתחום המזון, מחמירה יפן את ההנחיות. משרד הבריאות היפני הודיע הלילה כי קרינה ברמה חריגה וגבוהה מעל המותר בתקן נמצאה ב-11 סוגים נוספים של ירקות באזור המתחם הגרעיני, לאחר שבסוף השבוע דווח כי נמצאו רמות קרינה גבוהות בחלב ובתרד המיוצרים באזור.

ראש הממשלה, נאוטו קאן, הודיע כי על אזרחי המדינה להימנע מצריכת ירקות שיוצרו באזור פוקושימה. גם מינהל המזון והתרופות האמריקאי הודיע על איסור מוחלט של ייבוא מוצרי חלב המיוצרים באזור המתחם. ייבוא של מוצרים אחרים מהאזור יותנה בבדיקת רמת הקרינה המצויה בהם.

400 מעלות בכור מספר 1

למרות כל זאת, במסיבת עיתונאים שנערכה הלילה, ביקש מזכיר הממשלה היפני, יוקיו אדנו, להרגיע את הבהלה ואמר כי המדינות המייבאות מזון מאזורים הסמוכים למתחם הגרעיני מוכרחות "לנקוט עמדה הגיונית" בעת שיקול הגבלות ואיסורים.

רעידת אדמה ביפן, מרץ 2011. AP
העבודות לצינון הדלק הגרעיני בכורים נמשכות/AP

במתחם עצמו נמשכים הניסיונות לצנן את הדלק בליבות הכורים ולתקן את מערכות הקירור, לאחר שהשבוע הושב להם זרם החשמל. הסוכנות לבטיחות הגרעין היפנית דיווחה כי הטמפרטורה בכור מספר 1 הינה עדיין מעל הגבול המותר, והגיעה לכ-400 מעלות צלזיוס. יחד עם זאת, הובהר כי לפי שעה מצב זה איננו מהווה סכנה. אתמול חזרו והבהירו הרשויות ביפן כי אין צורך להרחיב את רדיוס אזור הפינוי מהיישובים הסמוכים למתחם, על אף רמות הקרינה הגבוהות. מעל 170,000 בני אדם המתגוררים במרחק של עד כ-20 קילומטרים מהכורים כבר פונו.

מלבד הבהלה הגרעינית, השלטונות ממשיכים לנסות ולהתמודד עם הפגיעה בנפש והנזקים הכלכליים. כוחות המשטרה מסרו כי לפי שעה מניין ההרוגים מרעידת האדמה והצונאמי עומד על 9,199בני אדם, ולמעלה מ-12,000 עדיין מוגדרים נעדרים. משרד האוצר היפני דיווח כי אומדן הנזק עומד לפי שעה על כ-185 עד 308 מיליארד דולרים.

עדכון ראשון: 4:50

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully