וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חוק הנכבה" אושר בכנסת: "ישראל לא תממן הסתה"

23.3.2011 / 0:48

"חוק הנכבה" הקובע כי יופחת מימונם של גופים שיציינו את יום העצמאות כיום אבל אושר בכנסת. "מי שמציין את הנכבה מבקש להסית לטרור". במפלגות הערביות ובשמאל תקפו - "החוק סותם פיות"

מליאת הכנסת אישרה הלילה (שלישי) בקריאה שניה ושלישית, ברוב של 37 בעד מול 25 שהתנגדו, את "חוק הנכבה". החוק, שיזם ח"כ אלכס מילר (ישראל ביתנו), קובע כי שר האוצר יהיה רשאי להפחית תקציבים מגופים ממומנים כמו ארגונים ורשויות מקומיות, במידה שאלו ישללו את קיומה של מדינת ישראל. הפחתת התקציב תוגבל עד למחצית מתקציב הגוף הממומן או עד פי שלושה מההוצאה על הפעילות המסיתה לכאורה. מילר אמר לאחר אישור החוק כי, "הבאנו בשורה טובה לעם ישראל - שמדינת ישראל לא תממן את ההסתה".

על פי החוק, הארגונים שייפגעו הם אלו שיציינו את יום העצמאות כיום אבל, יפגעו בכבוד דגל המדינה או סמל המדינה או יוציאו הודעה המבקשת לשלול את קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, המסיתה לגזענות, לאלימות או לטרור, כמו גם הודעה התומכת במאבק מזויין או במעשה טרור נגד ישראל.

במהלך הדיון שקדם להצבעה, אמר יו"ר ועדת החוקה, ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו) כי, "בחוק נגלה איך השמאל הקיצוני מוכן לפעול נגד המדינה. קיבלנו מכתב מאנשי רוח כביכול הטוענים שהחוק הזה הוא הורס דמוקרטיה, מרסק את עקרון הפרדת רשויות. מי חתום על המכתב? בין היתר, פרופ' חיים גנץ, שעמד בראש המוחים נגד מינויה של אל"מ פנינה שרביט ברוך להיות מרצה באוניברסיטת תל אביב. אתם מבינים עם מי אנחנו מתעסקים כאן? אנשים שרוצים לתקוף קצינה שנתנה חוות דעת משפטית שפעילות שעשה צה"ל היא פעילות כשרה".

"כאשר נלחמו במתיישבים הייתם בעד, כשבאים להגן על המדינה אתם נגד. אתם צבועים. מי עוד אנשי הרוח שלכם? עמוס עוז זה ששלח את הספר לברגותי? אתם רוצים להפוך את המדינה לכל אזרחיה. את זה לא תצליחו לעשות, את זה נמנע מכם", הוסיף ח"כ רותם.

"הפאשיזם צועד כבר ללב המחנה"

ח"כ טאלב א-סנע (רע"ם-תע"ל), קרע מעל דוכן הכנסת את "חוק הנכבה". "החוק לא שווה את הנייר עליו נכתב ואנו נמשיך לציין את הנכבה שעצבה את התודעה הקולקטיבית", אמר. "אנו לא נאשמים אלא מאשימים. מקימים את האינקוויזציה מחדש בראשות שר האוצר".

ח"כ יצחק (ב'וזי) הרצוג (העבודה) תקף גם הוא את החוק . לדבריו, "היום קמה משטרת מחשבות שמקומה לא יכירנה בדמוקרטיה. החוק הזה רשלני, מנסה לסתום פיות, אך יגרום להגברת המתח בציבור הישראלי. הוא נועד להפחיד ולשרת פוליטית מפלגה מסוימת. הוא מחזיר את הנכבה ללב סדר היום. הפאשיזם צועד כבר ללב המחנה".

"ב-1948 אתם קמתם על המדינה הזאת, להאשים ולאבד את המדינה הצעירה הזאת בסגנון הפוגרומים", אמר השר עוזי לנדאו. "הסיבה שברחו הערבים שישבו כאן, זה משום שאחר שהובסו הצבאות הערבים, היה החשש שהיהודים יעשו לכם את מה שאתם חשבתם לעשות ליהודים. בגרמניה של היום, הרוצה להתנתק מהעבר שלה, ישנו חוק שמי שמכחיש שואה עובר עבירה פלילית וישב בכלא שנים ארוכות. מה שגרמניה עושה, אנחנו נתבייש לעשות? מה שאנחנו עושים אומרים שמי שמציין את הנכבה, מבקש להסית לטרור ולהשמדת המדינה היהודית"

בעקבות הדברים, ח"כ מוחמד ברכה קרא ללנדאו: "אתה לא נורמאלי". לנדאו השיב כי "המדינה שלנו לא נורמלית שהיא מאפשרת לאנשים כמוך להתבטא כך. אתם הפולשים האמיתיים. אתם הצלבנים המודרניים". בראכה ענה - "אתה חסר תרבות", ולנדאו תקף חזרה ואמר, "תפסיקו את מצוות השקר הטרור וההסתה, שהנכבה היא אסון העם הפלסטינאי". ח"כ טיבי הצטרף ואמר -"נא לקרוא לרופא הכנסת, האיש הזה גמר", והצביע על ראשו לסימן של אי שפיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully