וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יפן: עבודה בכורים לסירוגין, מניין המתים עולה

בפעם השנייה בתוך יומיים החל לעלות קיטור מהכורים בפוקושימה - עבודות הקירור הופסקו זמנית, ולאחר מכן התחדשו. מניין ההרוגים והנעדרים באסון הצונאמי חצה את קו ה-21,000

העבודות לצינון הכורים הגרעיניים בתחנת הכוח "פוקושימה דיאיצ'י" נמשכת גם היום (שלישי) לסירוגין, לאחר שבשעות הבוקר המוקדמות שוב החל לעלות קיטור לבן מכורים 2 ו-3, בפעם השנייה בתוך יומיים, והעבודות הופסקו לזמן מה עקב עלייה נקודתית ברמת הקרינה. סוכנות הבטיחות בגרעין ביפן דיווחה כי מקור הקיטור הוא ככל הנראה התכה של מוטות הדלק הגרעיני בכורים, כתוצאה מהתחממות יתר שלהם, כפי שקרה כבר מספר פעמים בשבוע האחרון.

מתקן לזיהוי קרינה במקלט למפונים מאזור האסון הגרעיני בעיר פוקושימה, יפן, 21 במרץ 2011. Wally Santana, AP
מתקן לזוהוי קרינה במקלט למפונים באזור פוקושימה/AP, Wally Santana

מלבד המשך צינון הכורים בעזרת מי ים, עומלים כעת המהנדסים על השמשתן מחדש של מערכות הקירור, לאחר שאתמול הושלם חיבור כל ששת הכורים בתחנה לרשת החשמל. לפי ההערכות ביפן ובעולם, למרות האירועים הנקודתיים, המצב בכורים כבר אינו מהווה סכנה מיידית. ראש סוכנות הגרעין האמריקאית, גרגורי ג'צ'קו, אמר אתמול כי המשבר "התייצב", ואילו ראש סוכנות הגרעין של האו"ם, יוקיה אמאנו, אמר כי הוא "משוכנע" שיפן תשכיל להתמודד בהצלחה עם המשבר.

ביפן הבהירו הלילה כי למרות שהעבודה בכורים טרם הסתיימה ולמרות רמות הקרינה הגבוהות ביחס לרגיל שעדיין נמדדות מחוץ לה, בין היתר במוצרים חקלאיים ובמי הים, אין כל צורך להגדיל את טווח פינוי האזרים מערב לרדיוס הנוכחי של 20 קילומטרים. בסך הכל פונו מבתיהם 170,000 בני אדם החיים באזור התחנה.

על רקע התייצבות המשבר הגרעיני, ממשיכה יפן להתמודד עם נזקי אסון הצונאמי עצמו. המניין הכולל של ההרוגים והנעדרים חצה היום את קו ה-21,000, כשמתוכם 9,079 הוכרזו מתים רשמית, ועוד 12,645 עדיין נחשבים נעדרים.

אב ובנו במקלט למפונים בעקבות הצונאמי ביפן, 21 במרץ 2011. Wally Santana, AP
אב ובנו במקלט לנפגעי הצונאמי/AP, Wally Santana

הרשויות היפניות מרכזות כעת את מאמציהן בבניית מגורים זמניים עבור המפונים וחסרי הבית הנמצאים במקלטים, שמספרם עומד עדיין על כ-350,000 - ורבים מהם עדיין סובלים ממחסור חמור במזון ומי שתייה. בימים האחרים החלו להגיע למדינה משלוחי סיוע הומניטרי ממדינות זרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully