וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3.5 שנות מאסר לגבר שאנס חסרת בית בקריות

קובי מנדל

21.3.2011 / 18:21

אליהו תורג'מן בן ה-57 הורשע במסגרת הסדר טיעון באונס אם חד-הורית אותה הזמין לבחון דירה להשכרה ונשלח לשלוש שנות מאסר וחצי. השופטים: "מעשיו מכוערים וחמורים"

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר היום (שני) שלוש שנות מאסר וחצי, שנה וחצי נוספות על תנאי, וכן תשלום פיצויים לקורבן על אליהו תורג'מן, בן 57 מהקריות בגין אונס ןביצוע מעשה סדום באם חד-הורית וחסרת בית. העונש שנגזר על תורג'מן הושג במסגרת הסדר טיעון ולאחר שהודה בביצוע העבירות.

התביעה ציינה כי הבחירה בנתיב הסדר הטיעון נבע מקושי ראייתי, בשל קלטת בה הוקלטה המתלוננת ובשל הצורך לגבות את עדותה פעמים נוספות. לדברי המתלוננת, ההרשעה הייתה חשובה עבורה, נוכח ההאשמות שהוטחו בה על ידי הנאשם ואחרים, לפיהן היא משקרת.

לפני כשנתיים וחצי הגיעה המתלוננת, בת 20 בשעת המעשה, לבית חברתה, וביקשה לישון אצלה, לאחר שסולקה מבית הוריה. היא סיפרה כי היא חייבת לשכור דירה בדחיפות על מנת ששירותי הרווחה לא יוציאו את בנה מחזקתה. באותה עת שהה הנאשם אף הוא בבית החברה. מששמע את דבריה, הציע לה לשכור את דירת הוריו שבקרית ים, ואף האיץ בה ללכת לבחון את הדירה המוצעת. המתלוננת היססה תחילה, אולם שוכנעה על ידו להתלוות אליו לבדיקת הדירה.

משהגיעו לדירה, ביקש הנאשם מהמתלוננת לשבת עמו מספר דקות, על מנת שיסיים לשתות בקבוק יין שפתח, ואף מזג לה מנת ויסקי. היא סירבה לשתות, אך הוא הכריח אותה לעשות כן, ואז ביצע בה את המעשים המיוחסים לו, תוך שהיא בוכה ומנסה להדוף אותו מעליה.

"מעשיו של הנאשם חמורים ומכוערים"

הרכב השופטים, בראשות סגן נשיא בית הדין, אילן שיף, והשופטות חני הורוביץ וצילה קינן, ציינו בגזר הדין כי "מעשיו של הנאשם, והעבירות בהן הורשע, חמורים ומכוערים. הנאשם הכיר את המתלוננת השברירית, ניצל את מצוקתה הקשה של אישה צעירה, שהחיים לא הקלו עמה, והינה בת גילה של בתו של הנאשם, ובמסווה של הושטת עזרה הוביל אותה לדירה בה ביצע את זממו. הנאשם אנס את המתלוננת וביצע בה מעשה סדום, חרף התנגדותה וכשהיא בוכה. אין ספק כי מעשיו פגעו קשה במתלוננת וגרמו לה נזק נפשי. פגיעה בחלש ובפגוע, תוצאותיה קשות יותר מפגיעה בנפש בריאה וחזקה".

עוד ציינו השופטים, כי לנאשם עבר פלילי, והוסיפו כי אמנם מעשיו ועברו מצדיקים עונש חמור בהרבה, אך שקלול הקשיים הראייתיים וההסדר שמנע את הצורך לגבות מהמתלוננת עדות בפעם השלישית, הצדיק 'איזון' שתוצאתו הסדר הטיעון. השופטים סברו כי לנוכח הטיעונים הללו, ובשקלול מצבו של הנאשם, רף הענישה המוצע על ידי התביעה איננו חורג מהסביר והמקובל במידה המצדיקה את התערבותם, ולכן ראוי לאמצו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully