וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: העלימו מס בהיקף של מעל 200 מיליון ש'

רמי שני

21.3.2011 / 14:04

3 תושבי הדרום הואשמו בקיום רשת ענפה של סחר בחשבוניות מס מזוייפות והעלמת מס, בשווי של למעלה מ-200 מיליון ש'. כמו כן נחשפו שרשראות-עבריינות, כשחברות בהן פעלו התחמקו גם הן ממס

כתב אישום בגין השתמטות מתשלום מס בהיקף של 270 מיליון שקלים, הוגש היום (שני) לבית משפט השלום בבאר שבע. האשמים הינם אהרון בראנס, בן 45 ממושב שדה עוזיהו, דוד שבת בן 45 ממושב סגולה ושלמה עזרן בן 41 מאשדוד. על פי כתב האישום, השלושה היו מעורבים בהנפקה ושימוש בחשבוניות פיקטיביות בהיקף של מיליארד ושבע מאות מיליון שקלים, וכן בזיוף מסמכי יפוי כוח לצורך עיסקאות שונות.

על פי כתב האישום, הנאשמים הפעילו שורה של חברות וכן היו פעילים גם בחברות של אחרים או זייפו מסמכי יפוי כוח לפעול בשמן של חברות שאינן בבעלותם, לצורך ביצוע עסקאות שונות.

"השלושה פעלו כרשת ענפה שכל עיסוקה הינו סחר בחשבוניות מס שאין מאחוריהן כל עסקאות אמת, חשבוניות פיקטיביות, וזאת בהיקפים עצומים", צוין בכתב האישום.

"תוכנית עבריינית רבת היקף"

בכתב האישום נאמר עוד כי "הם פעלו לביצועה של תוכנית עבריינית רבת היקף, במטרה להונות את מנהל רשות המיסים וזאת במזיד ובכוונה לקבל לידיהם, שלא כדין, סכומים ניכרים על חשבון הקופה הציבורית. בחלק מן האישומים, הפיצו הנאשמים חשבוניות מס פיקטיביות, על מנת לסייע לאחרים להתחמק מתשלום מס אמת שהם חייבים בו. בחלק אחר של האישומים, הפיצו חשבוניות פיקטיביות, מתוך מגמה ל"כסות" את תשלומי הריבית שהטילו על מקבלי החשבוניות במסגרת מתן הלוואות בשוק האפור".

כתב האישום נגד השלושה כלל גם חשיפה של 14 שרשראות של התנהלות עבריינית, כשבכל אחת מהן הם בוצעו עסקאות פיקטיביות שונות כמו אספקת מוצרים שונים, עובדים ומוצרי צריכה. הם הנפיקו חשבוניות ואפשרו התחמקות מתשלום מס, בדרך של הטלת התשלום על חברות שבבעלותם או שהם פעילים בהן.

בדרך זו, חברות אלו יכלו להימנע מלבצע את התשלום, ובכך לחמוק מתשלום המס. ההאשמות הופנו גם נגד תשע חברות שנהגו כך, בהם השלושה היו מעורבים. לצד כתב האישום, הגישה הפרקליטות בקשה לעצור את השלושה עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully