וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השביתה נמשכת: העובדים הסוציאליים דחו ההסכם

20.3.2011 / 17:58

ברוב של 14 מול 11 דחו חברי הנהלת איגוד העובדים הסוציאליים את ההסכם שגובש עם משרד האוצר והחליטו להמשיך בשביתה. עיני: "ההסכם שגובש - הטוב ביותר שניתן היה להשיג"

29 חברי הנהלת איגוד העובדים הסוציאליים החליטו הערב (ראשון) להתנגד להסכמות שגובשו מול משרד האוצר בימים האחרונים. ההחלטה התקבלה ברוב של 14 תומכים מול 11 מתנגדים וארבעה נמנעים. מהאיגוד נמסר: "אנו נמשיך במאבק למען שיפור תנאי העובדים הסוציאליים ונקיים מו"מ עם האוצר תחת שביתה". היום הפגינו עובדים סוציאליים מול בית ההסתדרות נגד קבלת ההסדר.

מיכל גומל, עובדת סוציאלית בעמותת סינגור קהילתי בירושלים וחברה בהנהלת איגוד העובדים הסוציאליים, סיפרה על ההתלבטות בקרב חברי האיגוד: "בשלב מסוים לאחר שהתברר כי אין רוב בעד ההסכם, נכנס יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, לחדר ואמר כי לדעתו מדובר בהסכם הטוב ביותר למען העובדים הסוציאליים. ביקשנו מעיני שיאמין בכוחנו ובצורך הדחוף בטבלת שכר חדשה. אמרנו שאנחנו מאמינות בו ובאיציק פרי, יו"ר האיגוד וביכולתם לקדם את מטרותינו ולשפר את מעמד העובדים הסוציאליים אחרי 17 שנים של הזנחה". שני היעדים החדשים שהוצבו בפני פרי הם מאבק חסר פשרות על טבלת שכר חדשה ואופן קידום חדש לעו"סים הן בעמותות והן במגזר הציבורי.

בתגובה, אמרו בהסתדרות כי הם מכבדים את החלטת איגוד העובדים הסוציאליים. בהתייחסו לנושא אמר עיני: "הודעתי לחברי האיגוד היום בישיבה כי השגתי עבורם את התוצאה הטובה ביותר שניתן היה להשיג על פי דרישותיהם. יחד עם זאת אני מכבד את ההחלטה הדמוקרטית של האיגוד".

מוקדם יותר קרא שר הרווחה משה כחלון לאיגוד העובדים הסוציאליים לגלות אחריות ולסיים את השביתה. "צריך לזכור שנפגעים מהשביתה כמיליון וחצי אזרחים הזקוקים לשירותי רווחה", אמר כחלון. השר הוסיף כי ההסכם שגובש בשיתוף פעולה עם משרדי האוצר, הרווחה והסתדרות, משפר לאין ערוך את מצבם של העובדים ומקדם את מעמדה של העבודה הסוציאלית בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully