וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים בעדלאידע בחולון: "לא ישביתו את השמחה"

20.3.2011 / 17:32

כרבע מיליון איש ניצלו את מזג האוויר הנעים ויצאו לחגוג את פורים ברחובות חולון, בעדלאידע המסורתית, שהשנה גם חגגה עשור למוזיאון הילדים בעיר

אבי כהן

(צילום: אבי כהן. עריכה: יותם בן-דוד. קריינות: אביב אברמוביץ')

"מיחייב איניש לבסומי בפוריא עד דלא ידע בין ארור המן לברוך מרדכי": גם השנה השתתפו -250 אלף בני אדם בתהלוכת העדלאידע השנתית שנערכה בחולון. הורים רבים הגיעו הבוקר (ראשון) עם ילדיהם המחופשים, לחגיגה גדולה של מוזיקה, ריקודים וצבע תחת הכותרת "ואהבת לרעך כמוך".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
תהלוכת העדלאידע בחולון, פורים, מרץ 2011. נמרוד סונדרס
תהלוכת העדלאידע בחולון, פורים, מרץ 2011/נמרוד סונדרס

חולון, שידועה כעיר הילדים, חגגה השנה את העדלאידע בסימן עשור למוזיאון הילדים, בחג שכולו עבור הילדים. בין הבמות והמייצגים הרבים ניתן היה לראות מייצגי פנטזיה מושקעים, במות מלאות פרפרים ופרחים, בעלי חיים, רקדנים רבים והכל עם מוזיקה של שלל להקות מקומיות. בין היתר, הוצגו בתהלוכה גם הופעות שמאפיינות את מוזיאון הילדים כמו: "הזמנה לשקט" – תהלוכת ילדים חירשים השרים בשפת הסימנים וכן להקת המחול "גלגל במעגל", שרקדניה ישובים על כיסאות גלגלים.

בתהלוכה עצמה השתתפו כ-4,500 רקדנים, פעלולנים, ואקרובטים מקבוצות ריקוד, התעמלות ואומנות מכל קצוות הארץ. משתתפים נוספים, בגילאי 8 עד 80, הגיעו ממתנ"סים ובתי ספר ברחבי חולון. "גם למי שלא יכול היה להגיע לחולון, אני מאחל חג פורים שמח. תצאו, תחגגו. לא ניתן לאף אחד להפריע לנו לחגוג את חג הפורים", אמר ראש העירייה מוטי ששון בטרם פתיחת התהלוכה.

"אנחנו באים לפה בכל שנה", סיפרה שרית לרנר, שהגיעה עם ילדיה הראל, ים ושירה. "אנחנו באים רק לעדלאידע של חולון. היא הכי כייפית בעולם. המייצגים בחולון הכי יפים בעולם וההשקעה מדהימה. הילדים בהלם. הם לא יודעים איך להגיב לכל האושר הזה". שרית והילדים הודו גם למזג האוויר הנעים שהגיע לביקור לא אופייני לכבוד חג הפורים: "בשנה שעברה ישבנו במבול, ולמרות הגשם והמטריות, לא זזנו. והשנה יפה פה, עם השמש הזאת". למרות הדברים וכדי שלא לשבור את המסורת, כשעה לאחר תום העדלאידע חזר מזג האוויר לסורו, וגשם החל לטפטף באזור המרכז על התחפושות.

תהלוכת העדלאידע בחולון, פורים, מרץ 2011. נמרוד סונדרס
תהלוכת העדלאידע בחולון, פורים, מרץ 2011/נמרוד סונדרס

לדברי החוגגים במקום, העדלאידע לא השתנתה במהלך השנים והיא מצליחה למשוך אליה את הקהל הצעיר ואת בני הנוער, גם בעידן בו החבר הכי טוב שלהם הוא הפייסבוק. "אני באה בכל שנה לאותו מקום. היום באתי עם הנכדים, הבנות והנינה. בכל שנה זה תמיד יפה, תמיד צבעוני. זה עדיין מדבר לילדים והם אוהבים את זה", אמרה שושנה לוי, תושבת חולון מזה 60 שנה.

על אף גיבורי התרבות החדשים והאירועים החדשותיים הרבים, המספקים דמויות רבות אליהן אפשר להתחפש, רובן המוחלט של התחפושות שנראו השנה בעדלאידע היו רגילות למדי. הילדים בחרו להתחפש לשוטרים, בוקרים, נסיכות או פרפרים, והשאירו את התחפושות של מועמר קדאפי וג'סטין ביבר בבית.

תהלוכת העדלאידע, שתחגוג בשנה הבאה 100 שנים להיווסדה, התקיימה לראשונה בשנת 1912 ביוזמתו של המורה לציור בבית הספר גימנסיה הרצליה אברהם אלדמע. היא התקיימה בתל אביב בהשתתפות תלמידי בית הספר שהתחפשו לדמויות מן המגילה. בסוף שנות ה-60 היא הועתקה לחולון בהיקף מצומצם יותר.
את השם עדלאידע, נתן לה הסופר י"ד ברקוביץ', שלקח אותו מתוך פסוק במסכת מגילה, ופירושו לשתות עד טשטוש מוחלט, ועד שלא יוכל אדם להבחין בין "ארור המן וברוך מרדכי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully