וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוטל יום ההוקרה למוזיקה המזרחית בכנסת

שני גורקביץ'

20.3.2011 / 19:00

האירוע שיזמה רונית תירוש בעקבות דבריו של יהורם גאון נדחה עד להודעה חדשה. לשכת הח"כית: "מקווים שאין קשר בין ביטול האירוע לתוכנו". דובר המשכן: "לא הכנסת ביטלה את האירוע"

כנס ההוקרה למוזיקה המזרחית, אשר יזמה חברת הכנסת רונית תירוש (קדימה) לפני כעשרה ימים, נדחה עד להודעה חדשה - כך נודע לוואלה! תרבות. תירוש יזמה את האירוע כתגובה לדבריו השנויים במחלוקת של יהורם גאון נגד יוצרים מסוימים בז'אנר והיה אמור להתקיים במשכן הכנסת ביום רביעי הקרוב, 23 במרץ.

לדברי גורמים המעורבים בארגון האירוע, הוא תוכנן להתקיים באודיטוריום של משכן הכנסת, המכיל כ-400 מושבים, אולם לאחר ששוריין האולם הודיעו אנשי הכנסת כי יתירו את השתתפותם של 120 איש בלבד. זאת מכיוון שאנשיה של תירוש ביקשו לקיים מפגש, המוגדר כהתכנסות של עד 120 משתתפים, ולא אירוע שאינו מוגבל במשתתפים או בתכנים (אך לכל ח"כ מותר לקיים רק אחד שכזה בשנה).

מאותה סיבה, נאסר קיומו של מופע במקום והותר לקיים בו דיון בלבד - זאת למרות שמדובר באירוע בהשתתפות אמנים ולכן מן הסתם היה אמור לכלול הופעות.

תגובות

"עקב פניית הכנסת, אירוע ההצדעה למוזיקה המזרחית הראשון בכנסת נדחה לעת עתה ונדון בקיומו המחודש כשתחזור הכנסת לפעילות", אמרו בלשכתה של חברת הכנסת תירוש. "אנו מאמינים ומקווים כי אין קשר בין ביטול האירוע על ידי הכנסת לבין תוכנו הייחודי. מה שבטוח הוא שהדרישה לתאם אירוע כזה חצי שנה מראש קצת מקשה על קיומו, במיוחד לאור העובדה שהוא בעל הקשר אקטואלי. אולי בפעם הבאה נבקש מיהורם גאון שיתאם עם הכנסת חצי שנה מראש את דבריו".

מדוברות הכנסת נמסר בתגובה: "יש לומר מיד בקול צלול וברור כי בכנסת אין כל אפליה או דעה קדומה, לא נגד מוזיקה מזרחית ולא נגד כל סוג מוזיקה אחר. לא הכנסת ביטלה את האירוע. יתרה מכך, לאנשים האחראים בכנסת על טקסים ואירועים - האמונים על כל כללי המותר והאסור במאות רבות של אירועים בכנסת - לא נעשתה כלל פנייה ולא נערך עימם כל דין ודברים בנושא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully