וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורים בחברון: צה"ל נערך לאבטחת העדלאידע

20.3.2011 / 4:02

העדלאידע המסורתית של קריית ארבע והיישוב היהודי בחברון תצא הבוקר לדרכה, וצה"ל וכוחות מג"ב ערוכים בכוחות מתוגברים מחשש לעימותים

כוחות הביטחון וצה"ל נערכים לאבטחת העדלאידע המסורתית של קריית ארבע וחברון, שתצא הבוקר (ראשון) מהמועצה המקומית בקריית ארבע המקומית ותעבור דרך ציר ציון עד למערת המכפלה.

מאז הטבח במערת המכפלה אותו ביצע ברוך גולדשטיין בשנת 1994, הפכו אירועי החג בעיר האבות למאובטחים במיוחד, ובצה"ל ובמג"ב נערכים כמדי שנה בכוחות מתוגברים לקראת אירועי החג. בקריית ארבע, לעומת זאת, מבטיחים כי אווירת החג המשמחת תישאר בעיניה גם בחג הזה, ומתכננים עדלאידע שמחה, תחת עיניהם הפקוחות של צה"ל ומג"ב שצפוי למנוע מגע בין המתנחלים לפלסטינים.

"צר לי לאכזב את הציבור אבל בסך הכל נהיה פה די שקט", אמר נעם ארנון, מראשי היישוב היהודי בחברון. "העיר הולכת ותופסת את מקומה כמקום של התחברות לשורשים ושל היסטוריה, ובסך הכל המטרה היא לשמוח כפי שנוהגים בפורים. גם השנה התחפושות של אנשי כוחות הביטחון ממשיכים להיות פופלריות ואפשר לראות אצלנו גם אנשים שיתחפשו לחיילים. לעומת זאת, לדמויות מ'האח הגדול' לא מתחפשים אצלנו. ילדינו אמנם לא מנותקים מהמציאות, אבל ברוך ה' לרמות האלה הם לא הגיעו".

"אני מזמין את כל עם ישראל להצטרף לעדלאידע הצעדה שתצא מקריית ארבע המתחדשת למערכת המכפלה, חיבור שמסמל את הקשר של העם לשורשיו", אמר ראש המועצה המקומית בקריית ארבע, מלאכי לוינגר. "השנה העדלאידע תהיה חגיגית לרגל 40 שנה להקמת קריית ארבע, ואנו מזמנים את כולם להצטרף לשמחה פורימית אמיתית".

אתמול קיימו עשרות מתושבי חברון וקריית ארבע את קריאת מגילת אסתר סמוך למתחם קברו של גולדשטיין. כמדי שנה, גם אמש לא התאפשרה כניסה לקברו של גולדשטיין ועשרות מכוחות צה"ל ומג"ב חסמו את הכניסה למקום, וכן לפארק על שם הרב מאיר כהנא הסמוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully