וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצה"ל שוקלים חיסול בכירי חמאס אם תימשך ההסלמה

יהושע בריינר ורמי שני

19.3.2011 / 19:57

בצה"ל מעריכים כי הירי המתמשך על יישובי הדרום בא בתגובה לתקיפת מחנה האימונים של חמאס ביום רביעי. בצבא שוקלים התנקשות בבכירי הזרוע הצבאית ומבהירים כי הירי לא יעבור לסדר היום

בצה"ל מעריכים הערב (שבת) כי מטח פצצות המרגמה החריף הבוקר על יישובי עוטף עזה, היווה תגובה של חמאס לתקיפת צה"ל ביום רביעי האחרון כנגד מתקן אימונים של הארגון במרכז הרצועה, סמוך לחורבות ההתנחלות נצרים. בתקיפה המדוברת נהרגו שני פעילי הזרוע הצבאית של חמאס. במערכת הביטחון מעריכים עוד כי ירי טיל הנ"ט נגד סיור צה"ל אמש בשעות הצהריים היה אף הוא חלק מתגובת חמאס לתקיפה ביום רביעי.

המטח הבוקר היה חריג בהיקפו, כזה שלא זכור בצה"ל מזה תקופה ארוכה. בפיקוד דרום מגדירים את האירוע כ"בעל פוטנציאל להסלמה", וכמו במקרים דומים בעבר, מתכוונים בצבא להגיב בחריפות נגד חמאס ונגד הזרוע הצבאית של הארגון, גדודי עז א-דין אל-קסאם. בצבא שוקלים התנקשות בבכירי הזרוע הצבאית, ומבהירים כי הירי לא יעבור לסדר היום

במערכת הביטחון מדגישים עוד כי ישראל לא תסבול את ההסלמה הנוכחית, המוגדרת כניסיון של חמאס להביא ל"שינוי המשוואה". עם זאת, מבהירים בצה"ל כי יש לפעול בזמן הנכון ובעיתוי הנכון, על מנת למנוע הסלמה של המצב הביטחוני בדרום.

ירי פצמ"רים מרצועת עזה אל המועצה האזורית אשכול. רויטרס
תגובה לתקיפת צה"ל ביום רביעי? הירי הבוקר/רויטרס

"כל הזמן יש ירי, אף אחד לא שם עלינו"

ביישובי עוטף עזה, בינתיים, חורקים שיניים וממתינים להתפתחויות. "אנחנו ישנו בבוקר, ופתאום התעוררנו מפיצוץ המרגמה", סיפר ולדימיר (29), שנפצע היום מרסיסי פצצת מרגמה בביתו בקיבוץ סופה שבמועצה האזורית אשכול. הערב הוא סיפר לוואלה! חדשות על שעבר עליו בשעת הנפילות. "כששמעתי את הפיצוצים, רצתי לחדר השינה, כי אשתי ישנה שם עם הילדים. אני הייתי בסלון הבית. הערתי אותה וזירזתי אותה להיכנס לממ"ד. היא הרימה את שני הילדים ורצה איתם לממ"ד. החלון היה סגור, אך מגן הברזל לא היה סגור. המשכנו לשמוע פיצוצים. אשתי החזיקה את הילד הקטן על היד שלה. אני התקרבתי לחלון כדי לסגור אותו, ואז חדר רסיס גדול, פגע לי בגב וחדר ליד של אשתי – אותה יד שהחזיקה את התינוק. במזל הוא לא נפצע".

עם פציעתם פונו ולדימיר ורעייתו, לנה, לטיפול רפואי בבית החולים סורוקה בבאר שבע. "זה יכול היה להיגמר לא טוב אם לא היינו פועלים כפי שפעלנו. זה לא קורה רק בקיבוץ סופה – זה קורה בכל המועצה האזורית. כל הזמן יש ירי, ופצצות מרגמה נופלות. אף אחד לא שם על זה כבר", הוא מספר. לדבריו, המשפחה לא מתכוונת להמשיך ולהישאר בביתם בקיבוץ, שנפגע מהפצצה, והם יעברו לגור אצל הוריו במרכז קליטה סמוך. בהמשך, הם מתכוונים לשכור בו בית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully