וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס בתל חי: "אסד ימצא בישראל פרטנר לשלום"

עידן אבני

17.3.2011 / 12:07

במהלך נאום שנשא בטקס האזכרה ליוסף טרומפלדור, קרא הנשיא לנשיא סוריה לבחור בדרך של מו"מ עם ישראל. "אם תבחר בשלום – אנו בני שיח", אמר

"אם וכאשר הנשיא אסד יחליט חד משמעית ללכת לשלום, הוא ימצא בישראל פרטנר אחראי. אני אומר לנשיא סוריה, בחר דרך. אם תבחר בשלום – אנו בני שיח" - כך אמר היום (חמישי) נשיא המדינה שמעון פרס במהלך דברים שנשא בטקס האזכרה הממלכתי ליוסף טרומפלדור בבית העלמין בתל חי.

"מצפון יכולה להיפתח הרעה, אולם בצפון אפשר לסיים את המלחמה. תלוי בשכנינו הסורים והלבנונים", הוסיף פרס, "סוריה מעבירה נשק לחיזבאללה בלבנון, ונשק לחמאס בעזה, כפי שהוכח זה עתה בתפיסת ספינת 'ויקטוריה'. חיזבאללה, שהוא גרורה אירנית, משתלט על לבנון, מחסן הטילים של סוריה, ומסיתה לחידוש המלחמה, עכשיו היא קורבן של כיבוש". פרס קרא לאזרחי לבנון לקבוע את עתידם, "או להיות קורבן לאמביציה האירנית, שסוכנה חיזבאללה – או לחזור להיות בנים חופשיים בעולם החדש".

פרס התייחס גם למחאות נגד שלטונות רודניים בעולם המוסלמי. לדבריו, "קם דור צעיר שמאס בעוני, בהשפלה, ברודנות ובפיגור. הדור הזה, סבור בצדק, שכפי שהודו וסין חילצו עצמם מהעוני, מהפילוג, מהשחיתות, והשליטו כלכלה מודרנית, שכך גם הם יכולים. אני מאמין שהדור הצעיר ינצח, מפני שהוא אוהב את עמו ורואה את העתיד. הוא חדשני, הוא מצוייד באמצעים טכנולוגיים כמו האינטרנט או הפייסבוק המספרים אמת".

הנשיא הוסיף כי "הרודנים אינם מסוגלים יותר להסוות את פניה האמיתיות של המציאות, ועל כן לא יוכלו להתקיים לאורך ימים. המחנה הערבי המתקדם לא יורה באחיו הערבים. קדאפי ואחמדיניג'ד יורם בבני עמם. בני עמם לא יסלחו להם על כך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully