וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באיתמר יחגגו את פורים: "לא ישברו אותנו"

יהושע בריינר

17.3.2011 / 9:00

על אף ההתלבטויות הרבות, בהתנחלות איתמר החליטו לקיים את מסיבות הפורים כסדרן, לצד האבל על משפחת פוגל. "לא ניתן להם לנצח. דווקא עכשיו תהיה כאן חגיגה כפולה ומכופלת"

בשבוע האחרון רבים בהתנחלות איתמר התלבטו כיצד לחגוג את חג הפורים שיחול במוצאי שבת. בישוב עדיין מתאבלים על מותם של חמשת בני משפחת פוגל בליל שישי האחרון, אלא שחג פורים מחייב את הציבור לחגוג ולשמוח.

אחרי התלבטויות רבות החליטו באיתמר לא רק לקיים את החג כהלכתו, אלא אף להגדיל את השמחה, למרות הכאב. "בשבוע האחרון קיבלנו כל כך הרבה חיזוקים מהציבור מכל הארץ", סיפרו בישוב. "כל העם רצה לחזק אותנו והודיע שיבוא לחגוג כאן את פורים. אנחנו החלטנו שזה יכול לחזק אותנו מאוד כי אנחנו זקוקים לתמיכה הזאת, ובנוסף זה יאפשר לעם ישראל להתאחד".

באיתמר הוחלט כי מיד עם סיום קריאת מגילת אסתר, יחלו חגיגות הפורים, שיכללו הרקדות, מסיבת תחפושות, ניגוני תזמורות וגם שתיה כיד המלך בישיבה המקומית. "היה ברור לנו שאנחנו לא יכולים לעצור", מספר משה רונצקי, מראשי הישוב. "ברור שהתחושות בפנים סותרות. אני אומר לעצמי איך אפשר לשמוח אחרי אירוע כזה, אבל מצד שני זו בדיוק התחושה שאויבנו מנסים לגרום לנו ואנחנו לא ניתן להם לנצח. אחרי הרבה דיונים החלטנו שדווקא בחג הזה תהיה כאן חגיגה כפולה ומכופלת עם אלפי אנשים".

במהלך הימים האחרונים, שהישוב מנסה להתאושש מהמכה שניחתה עליו, הורי הילדים בישוב קנו תחפושות לילדיהם, בניסיון לחזור למציאות. גם בסניף בני עקיבא המקומי – בו יואב פוגל שנרצח היה חניך, ובו שהתה הבת הבכורה תמר בעת הפיגוע, מתכוננים לקראת מסיבת פורים.

"רק אתמול, אחרי שהלכנו לנחם את משפחת בן ישי בירושלים הלכנו לחפש תחפושת לבתי הקטנה. גם אנחנו צריכים את החג הזה כדי להתחזק ולחזק את היישוב", הסביר רונצקי. "אינני יודע איך כל אחד מהתושבים ירגיש, ואני בטוח שיהיו כאלה שזה יהיה להם קשה, אך פורים עבורנו הוא לא חג של שטות אלא חג שמדגיש את החיבור לעם היהודי. אנשים אומנם ישתו וירקדו אבל זה יבוא מתוך מקום עמוק. למרות הכל, הם לא יצליחו לשבור אותנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully