וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ בהצגת הנשק שנלכד: "לשבור ציר הטרור"

16.3.2011 / 15:07

יממה לאחר לכידת הספינה "ויקטוריה" שנשאה אמצעי לחימה לחמאס, סיירו בנמל אשדוד רה"מ, שר הביטחון והרמטכ"ל. נתניהו: "זו הוכחה שחובתנו לעצור ספינות ולפרוק אותן מנשקן"

רויטרס

(צילום: שי מכלוף, רויטרס. עריכה: רן צימט. קריינות: אביב אברמוביץ')

אש הממשלה בנימין נתניהו בוחן את אמצעי הלחימה שנתפסו על ספינת הנשק ויקטוריה בנמל אשדוד. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
נלכד גם "נשק מפר איזון". אמצעי הלחימה שנלכדו על ה"וויקטוריה"/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון אהוד ברק והרמטכ"ל בני גנץ סקרו בצהריים (רביעי) בנמל אשדוד את אמצעי הלחימה שנלכדו אתמול על ידי צה"ל על הספינה "ויקטוריה" שנעצרה לאחר שהתעורר החשד כי היא נושאת נשק לחמאס ברצועה. ראש הממשלה אמר במהלך הסיור כי על ישראל מוטלת החובה להמשיך לעצור ספינות המובילות אמצעי לחימה בים התיכון בכדי "לשבור את ציר הטרור, לשמור על הביטחון ולתת סיכוי לשלום".

נתניהו הסביר כי מדובר בנשק קטלני המועבר דרך הים מאירן שמטרתו הייתה פגיעה באזרחי ישראל, וכי מאמצי טהרן לספק נשק לחיזבאללה וחמאס נמשכים. "אני אומר היום לכל אלה שתקפו וביקרו את ישראל שיצרה מצב בו תוכל לבדוק ספינות שיעדן לעזה - התשובה ניתנת פה באשדוד מדוע חובתנו לעצור ספינות אלה ולפרוק אותך מנשקן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ראש הממשלה בנימין נתניהו בוחן את אמצעי הלחימה שנתפסו על ספינת הנשק ויקטוריה בנמל אשדוד. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
ראש הממשלה בנימין נתניהו בוחן את אמצעי הלחימה שנתפסו על ספינת הנשק ויקטוריה בנמל אשדוד/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

גם שר הביטחון התייחס ללכידת הספינה ולנשק משנה המאזן שנתפס על סיפונה. "הטיל 704 שנתפס על האנייה יכול היה לשנות את אופי הפעולות סביב רצועת עזה ולהשפיע על שדות הגז ומתקן הצינור של קו אשקלון אילת", אמר ברק. הוא התייחס אף לדיווחים לפיהם טורקיה סיכלה משלוח נשק אווירי בין אירן לסוריה ואמר כי "צריך לקוות שיבדקו ויטפלו באירוע הזה כמו שצריך בכדי להפסיק התגבור ההדדי של טרור והעצמאות יפסק".

"צריך להמשיך לפעול קרוב ורחוק גלוי ולא גלוי על מנת למנוע את הברחות האמל"ח", הוסיף הרמטכ"ל, "המלחמה הזאת נמשכת כל הזמן ואנו פשוט צריכים להמשיך לעבוד". מפקד חיל הים, אלוף אליעזר (צ'יני) מרום התייחס אף הוא לסוג אמצעי הלחימה שנלכדו ואמר כי "זה אומנם לא דומה לאמל"ח שנמצא על ה"פרנקופ" אך יש פה אמצעי לחימה שונים מכל מה שראינו עד היום. נמשיך לפעול בנחישות על מנת שהברחות מהסוג הזה לא יצלחו בעתיד".

ספינת הנשק "ויקטוריה", שנתפסה על ידי לוחמי חיל הים בדרכה למצרים ויועדה לעזה, עגנה הלילה בנמל אשדוד. כוחות צה"ל יערכו בדיקה יסודית לספינה ולתכולתה, ובהמשך היא תוצג לתקשורת. אמש חשף צה"ל נתונים חדשים על אמצעי הלחימה שנמצאו על כלי השיט: בין השאר, אותרו בספינה מספר טילי חוף-ים סיניים מדגם C-704 בעלי יכולות מתקדמות, ולצדם נמצאה
חוברת הפעלה בפרסית, שלטענת צה"ל סיפקה הוכחה לכך שאירן עמדה מאחורי משלוח שלוח אמצעי הלחימה. בנוסף, על הספינה אותרה כמות גדולה של פצצות מרגמה, בקוטר של 60 ו-120 מ"מ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully