וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: ארגוני פשע חדשים במרכז סחטו אנשי עסקים

איילה חננאל

16.3.2011 / 13:34

עשרות נעצרו בחשד שהיו חברים בארגוני פשע חדשים - מיפו ואור יהודה. ע"פ החשד, הם ניסו לרצוח, סחטו באיומים וביקשו להשתלט על שוק ההלוואות במרכז. בין הנסחטים: שחקן הפועל ת"א

אבי כהן

(צילום: אבי כהן, עריכה: רן צימט)

24 בני אדם נעצרו במסגרת חקירה שניהלה היחידה המרכזית של משטרת תל אביב בחשד שהיו חברים בארגוני פשיעה שניסו להשתלט על שוק ההלוואות במרכז, כך הותר היום (רביעי) לפרסום. בין היתר, החשודים ניסו לסחוט אנשי עסקים בכירים במשק ביניהם שחקן הכדורגל של הפועל ת"א - עומרי קנדה. כתבי האישום בפרשה יוגשו מחר.

לידי היחידה המרכזית של מחוז תל אביב בפיקודו של ניצב-משנה שלומי מיכאל הגיעו עשרות תלונות של אנשי עסקים וחברות שנפלו קורבן למסכת האיומים של החבורה, ביניהם גם בעלי חברות גדולות במשק. חברי הארגון נקטו על פי החשד במספר שיטות סחיטה, כאשר בין היתר, התערבו בסכסוכים עסקיים ביוזמתם ופעלו כבוררים, כאשר הם גובים מהצדדים סכומי עתק.

"כמעט כל בעל עסק באור יהודה נסחט", אומרים בימ"ר מרכז ומציינים כי חברי הארגון נהגו גם לסחוט כספים מאנשים שהיו חייבים כספים מהימורים. החקירה החלה לפני כחודש, לאחר שעבריין הקשור למשפחת הפשע עזרא מאור יהודה, השליך רימון לעבר ביתו של בעל עסק בעיר שלא עמד בהחזר הלוואה שלקח. מהחקירה עלה כי בעל העסק המאוים פנה ככל הנראה לשוק האפור ונטל הלוואה שתנאיה היו השבת הסכום בתוך חודש בריבית של 10%. אלא שחוקרי הימ"ר הצליחו לזהות את החשוד בהשלכת הרימון שהסכים להפוך לעד מדינה.

עוד עלה מהחקירה כי אנשי משפחת עזרא מאור יהודה חברו למשפחת הפשע של עזאת חאמד השולטת ביפו, במטרה להשתלט על שוק ההימורים והלוואות במרכז הארץ. למשפחת חאמד יועד תפקיד של בגביית הכספים באמצעים אלימים. אלא שאחד מאנשיו של חמד שעמד בפני מאסר ממושך, הפך גם הוא לעד מדינה ובימ"ר הבינו כי באפשרותם להביא למעצרם של החבורות.

עורך הדין איתן און, המייצג את עיזאת חמאד אמר בתגובה: "למרשי אין כל קשר לסחיטות ולמעשים המיוחסים, מרשי אדם חף מפשע, עד המדינה בתיק זה הנו עבריין בכיר מאור יהודה אשר סחט ופגע באנשים על בסיס יומי, אותו עבריין לאחר אינספור עבירות חמורות שביצע, כאשר נעצר לבסוף, מצא פיתרון יצירתי במטרה לחמוק מתקופת מאסר ממשוכת, וזאת בדמות הפללת אחרים במעשים לא להם, הדברים יתבררו בבית המשפט וכך ראוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully