וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה תבחן את עסקת הטיעון של שחר גרינשפן

ירון אדרי

15.3.2011 / 17:38

מ"מ ראש אגף התנועה במשטרת ישראל הורה ליחידת התביעות המשטרתית לשתף משפחות נפגעי תאונות דרכים בהליך עסקות הטיעון

משטרת ישראל תאפשר למשפחות נפגעי תאונות דרכים לקחת חלק בהליך עסקות הטיעון, כך הורה היום (שלישי) מ"מ ראש אגף התנועה תנ"צ רפי פלד. זאת לאור הסערה שחוללה עסקת הטיעון בתאונתה של הילדה שחר גרינשפן, במסגרתה קיבל לכאורה הנאשם עונש קל לאחר שפגע בה קשה עת שנהג במצב של שכרות.

תנ"צ פלד הנחה את ראש מדור תביעות באגף התנועה סנ"צ דן שני לערוך בדיקה מקיפה הן בהיבט המקצועי והן בהיבט המשפטי לכל הנוגע בטיפול יחידת תביעות התנועה המשטרתית בתיק המדובר. כזכור, במסגרת עסקת הטיעון נפסק נגד הנהג הפוגע מרק פטריק עונש של 600 שעות לתועלת הציבור, 1,000 שקלים קנס כספי, שלילת רישיון לשש שנים ועונש מאסר על תנאי.

על פי הנחייתו של פלד, מתבקשת יחידת התביעות לגלות רגישות יתרה במקרים שכאלה ולשמוע גם את עמדות הנפגע ומשפחתו בטרם גיבוש עסקת הטיעון וזאת למרות שהחוק אינו מחייב אותם לעשות כך. זאת לאור טענותיה הקשות של יעל גרינשפן, אחותה של שחר, שקבלה על כך במכתב נוקב שהועלה לפייסבוק.

"שחר לא צד בתביעה הזאת. היא מעולם לא הייתה. התביעה התנהלה בין מרק פטריק למדינת ישראל, שהאינטרסים שלה הם קודם כל לחסוך כסף, לחסוך זמן. למי אכפת שדורכים על בני אדם בדרך. מבחינת בית המשפט, שחר היא לא יותר ממספר זהות", כך כתבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully