וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרופאים לבג"ץ: תוספת מיטות האשפוז אינה מספקת

אריאל נוי

15.3.2011 / 17:13

ההסתדרות הרפואית מסרה לבג"ץ את תשובתה להודעת העדכון מטעם המדינה במסגרת העתירה לתוספת מיטות בבתי החולים. "תוספת של 960 מיטות בשלוש שנים - טיפה בים"

ההסתדרות הרפואית הגישה היום (שלישי) לבג"ץ את תשובתה להודעת העדכון מטעם המדינה, במסגרת העתירה לתוספת מיטות בבתי החולים. בתשובה נטען כי תכנית משרדי הבריאות והאוצר לתוספת של 960 מיטות הינו "טיפה בים", ואינו מספק נוכח מצוקת האשפוז הקשה בישראל. "תוספת של 120 מיטות לטיפול נמרץ, בפריסה של שלוש שנים, לא עונה על הצרכים האמתיים של המערכת ומותיר את מרבית החולים הנזקקים לטיפול נמרץ ללא מענה רפואי מספק?.

בהסתדרות הרפואית ביקרו בחריפות את השיטה שהוצעה על ידי משרד הבריאות: "השיטה של תוספת מיטות בטפטוף, כל שנה, נותנת תוספת זעומה של מיטות, ולא יכולה להוות פתרון למציאות בה ישנם 500 מטופלים מונשמים המאושפזים מחוץ לטיפול נמרץ ואשר נשקפת סכנה ממשית לחייהם. המצב לא השתפר מינואר האחרון, מועד הגשת העתירה, ועדיין ישנם 500 חולים מונשמים המאושפזים במחלקות מחוץ לטיפול נמרץ?.

לדברי נציגי הסתדרות הרופאים, עמדת המדינה אינה נותנת מענה למחסור החמור והדחוף במיטות אשפוז, עליו עמד משרד הבריאות בהזדמנויות שונות, שאינו שנוי במחלוקת בין מקבלי ההחלטות בתחום הבריאות "המדינה מפקירה 80% מהחולים הנזקקים לטיפול נמרץ ומסתפקת בפתרון של כ- 20% בלבד מהיקף הבעיה. למעשה, הפתרון שמציעה המדינה אף נותן מענה קטן יותר, שכן החוסר במיטות אשפוז בעוד כ- 6 שנים יהיה גבוה יותר מזה השורר כיום, בשל מגמת גידול האוכלוסייה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully