וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגירוש יצא לדרך: אם ובתה הפעוטה הוחזרו לניגריה

רשות ההגירה החלה לממש את ההחלטה לגרש משפחות של זרים, שהינם שוהים בלתי חוקיים. אזרחית ניגריה ובתה הפעוטה שנולדה בישראל, הוחזרו לאבוג'ה

שבוע בלבד לאחר ששר הפנים אלי ישי הנחה את רשות האוכלוסין וההגירה להתחיל בביצוע של החלטת הממשלה בדבר גירוש משפחות הזרים שהינם שוהים בלתי חוקיים, בוצע הגירוש הראשון. מדובר באם ובתה בת חצי שנה, שהוחזרו אתמול (ראשון) לניגריה.

האם הגיעה לישראל בשנת 2009 כחלק מקבוצת תיירים. לאחר כמה ימים האם עזבה את הקבוצה והגישה בקשה לקבלת מקלט. הבקשה למקלט נדחתה, אולם האם נשארה לשהות בישראל עוד שנה וחצי מבלי שיהיה לה מעמד מוגדר. בחודש ספטמבר אשתקד נולדה בתה בישראל. השתיים נעצרו בסוף שבוע האחרון בשדרות ונכלאו במתקן המשמורת המיוחד למשפחות במשך שלושה ימים.

השר ישי הודיע בשבוע שעבר כי הוחלט לדחות במספר חודשים את יישום החלטת הממשלה המתייחסת לגירוש ילדי העובדים הזרים הלומדים בבתי הספר והגנים הממלכתיים ובני משפחותיהם. עם זאת, יישום ההחלטה המתייחסת למשפחות שאינן עומדות בקריטריונים שקבעה הממשלה במובהק, יצא לדרך.

"באטימות ובגסות מנצלים אותם ואז זורקים אל מעבר לים"

שחר שוהם, מנהלת מחלקת מהגרים וחסרי מעמד בעמותת "רופאים לזכויות אדם" אמרה בתגובה לגירוש האישה הניגרית ובתה כי "מדינת ישראל באטימות ובגסות מנצלת את מהגרי עבודה, ובגמר השימוש- זורקת אותם אל מעבר לים. אזרחי ישראל צריכים לזכור כי מהגרים הם קודם כל בני אדם, ורק לאחר מכן עובדים. גירוש ומעצר ילדים, ניתוקם מסביבתם הטבעית, ותיוג המשפחה כולה כעבריינית היא מעשה בל יסולח".

שוהם הוסיפה כי "כליאת ילדים רכים, ולו לימים ספורים, הינה עוול שעלול להוביל לפגיעה ממשית בנפשם, בבריאותם הפיזית, ובהתפתחותם התקינה. אנו קוראים לציבור הרחב להתנגד בכל תוקף לגירושים הצפויים ולהשמיע קול ברור כנגד הניצול השיטתי והציני של מהגרים".

גם במוקד סיוע לעוברים זרים קראו למדינה "לחדול לאלתר מציד האדם ומעצר וגירוש ילדים שנולדו כאן. מדינה המגרשת ילדים אחרי שהביאה לכאן את הוריהם לצרכיה כעובדים בשכר רעב אינה יכולה לקרוא לעצמה מדינה מוסרית. הילדים כבר לא ישכחו את מדינת ישראל, שתותיר צלקת בנפשם".

יו"ר סיעת מרצ, ח"כ אילן גילאון אמר כי "מבצע הגירוש של ממשלת ישראל הוא מזעזע, אין שום מדינה מערבית המגרשת ילדים שנולדו בה. במקום המשך שיטת הדלת המסתובבת יש להלבין את אוכלוסיית הזרים הקיימת ולהפסיק את הגירוש הבלתי אנושי. ראש הממשל הוא האחראי והוא לא יכול להמשיך להתחבא מאחורי אלי ישי, סגן ראש הממשלה לענייני גזענות. "

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully