וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט על האישום: "סיפורי אלף לילה ולילה"

14.3.2011 / 14:30

בתגובה להודעה כוונת הפרקליטות להגיש נגדו כתב אישום בגין שוחד שלכאורה לקח ב"פרשת הולילנד", מסר רה"מ לשעבר כי הפרקליטות סימנה את המטרה מראש ו"ניהלה קרקס תקשורתי נגדו"

"אהוד אולמרט הצהיר בצורה הברורה ביותר כי מעולם לא לקח שוחד, לא במישרין ולא בעקיפין, והוא עומד מאחורי הצהרה זו גם היום" – כך מסר היום (שני) יועץ התקשורת של ראש הממשלה לשעבר, אמיר דן, בתגובה להודעת הפרקליטות כי בכוונתה להגיש נגד אולמרט כתב אישום בגין קבלת שוחד ב"פרשת הולילנד".

"מראש לא הייתה לנו שום ציפייה שבפרקליטות יקבלו החלטה שונה, זאת לאחר שבמשך חודשים ניהלו המשטרה והפרקליטות קרקס תקשורתי כשמסקנות החקירה מתפרסמות כבר בתחילת החקירה, הרבה לפני שאולמרט נשאל אפילו שאלה אחת", מסר דן.

דן תקף את עד המדינה עליו מסתמכת לטענתו הפרקליטות ומסר כי אמינותו בעייתית. "מדובר בסיפורי אלף לילה ולילה שנולדו במוחו של עד מדינה, שהוא אדם מפוקפק, המשתמש כדבר שבשגרה בשקרים ובסיפורי בדיות כדי לאיים ולסחוט כספים מאנשים, זו דרכו וזו שיטתו. אך הפרקליטות, במקום להוקיע אדם זה, משלמת לו מיליונים כדי שישמיע את מה שמשלמים לו להשמיע", אמר, "למרות, שזכותו של הציבור לדעת מהם התנאים המופלגים שנתנה לו המדינה, הפרקליטות מסרבת לפרסם תנאי הסכם שערורייתי זה".

היועץ סיכם את דבריו בטענה שההודעה היום על הגשת כתב האישום מגיעה בשל קשיים בהם נתקלת הפרקליטות במשפטים האחרים שמתנהלים נגד ראש הממשלה לשעבר. "העיתוי כרגיל אינו מקרי בכל פעם שהפרקליטות מאבדת את המומנטום במשפט ונחשפת במערומיה היא מפרסמת החלטות בעניינים אחרים הנוגעים לאולמרט כדי להסיט לשם את אור הזרקורים. פרסום ההחלטה דווקא כעת מדגיש את מצוקתם בהתנהלות בתוך בית המשפט", מסר.

מוקדם יותר הודיעה הפרקליטות כי בקרוב יוגשו כתבי אישום נגד אולמרט, נגד ראש לשכתו שולה זקן, נגד ראש העיר ירושלים לשעבר אורי לופוליאנסקי, נגד יו"ר בנק הפועלים לשעבר דני דנקנר וכן נגד בכירים נוספים בעיריית ירושלים.

"לאחר השימוע האישום יבוטל"

פרקליטיו של יו"ר בנק הפועלים לשעבר, דני דנקנר, עורכי הדין יורם ראב"ד, יוסי בנקל ונבות תל-צור, מסרו בתגובה, כי "דני דנקנר לא עבר כל עבירה, והוא פעל בחברת תעשיות מלח בתום לב, על מנת לממש את ההסכם שנחתם כדין עם מנהל מקרקעי ישראל ואשר יישומו הוקפא, ללא כל הצדקה. בכוונתו של דנקנר לממש את האפשרות שניתנה לו לממש את זכותו לקיום הליך שימוע, כמקובל, ובמסגרת זו יהא גם באפשרותו לבחון ולהתייחס לחומר החקירה שנאסף בפרשה זו. אנו תקווה כי הליך השימוע יביא לשינוי בעמדת הפרקליטות וכי בסופו של דבר לא יוגש בפרשה זו אישום כלשהו נגדו. בכוונת דני דנקנר לדבוק בקו הממלכתי והמאופק, שאפיין את התנהגותו עד כה ולפיכך הוא לא יתייחס בתקשורת לטענות שפורטו בהודעת הפרקליטות".

פרקליטו של מנהל מינהל מקרקעי ישראל לשעבר, יעקב אפרתי, עו"ד ירון קוסטליץ, אמר כי "מר יעקב אפרתי שימש כעובד ציבור ישר דרך ולא נטל בימי חייו מעולם שוחד, ולא קיבל מעולם שקל אחד. לא בכדי משטרת ישראל, שחקרה את הפרשה, לא טענה כי מר אפרתי קיבל שוחד. אנחנו מאמינים ומקווים כי לאחר השימוע לא יוגש נגדו כתב אישום".

פרקליטיו של מאיר רבין, ה"מאעכר" שחשוד שתיווך בעסקאות השוחד השונות, עורכי הדין אלי כהן וגיורא זילברשטיין, אמרו בתגובה כי "אנו סמוכים ובטוחים כי בשימוע שיערך למרשנו, נצליח להוכיח לפרליטות שהחשדות נגדו הן חסרות שחר וחסרות כל בסיס. נעשה את כל המאמצים לסגור את התיק מבלי שיוגש כתב אישום".

פרקליטה של שולה זקן, עו"ד מיכה נמצא כעת בדרכו חזרה מחו"ל ולא ניתן להשיג את תגובתו. פרקליטו של איש העסקים אביגדור קלנר, עו"ד איתן מעוז, אמר כי טרם הספיק ללמוד את החומר, ולכן יגיב בהמשך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully