וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קמפיין המתנחלים נגד ברק: "הוא התיר את דמנו"

14.3.2011 / 18:10

שלושה ימים אחרי הפיגוע באיתמר, החליטו המתנחלים כי בשבועות הקרובים יפצחו בקמפיין תקשורתי במטרה להביא לפיטורי שר הביטחון. "הוא יצר אווירה שמשדרת שאפשר להכות ביהודים"

בתגובה לפיגוע באיתמר ביום שישי, ראשי המתנחלים מתכננים לצאת בקרוב בקמפיין נרחב כנגד שר הביטחון, אהוד ברק, אותו הם רואים כאחראי לפיגוע. כך נודע הערב (שני) לוואלה! חדשות. בימים האחרונים קיימו ארגוני המתנחלים, ובהם ועדי המתיישבים ותנועת ימין נוספות, דיונים באשר לדרכי הפעולה. בסופו של דבר הוחלט לצאת בקמפיין אישי נגד ברק, במטרה להביא לפיטוריו. רבים בהתיישבות מעלים טענות קשות נגד השר, ואף טוענים כי מדיניותו איפשרה את ביצוע הפיגוע.

"ברק אחראי להסרת המחסומים, מאפשר לערבים להשתלט על אדמות ואינו מאפשר בנייה יהודית. הוא מוביל מדיניות שמטרתה לעקור את איתמר ומאה אלף יהודים", אמר היום (שני) יו"ר ועד מתיישבי השומרון, בני קצובר, "הערבים מרגישים על הגובה, ובכך יצר ברק אווירה שמשדרת לערבים שאפשר להכות ביהודים. הוא ממש התיר את דמינו. הערבים הבינו את המסר שהוא מעביר: עוד מכה אחת ביהודים והם יברחו. הם רואים את ההתנהגות שלו כחולשה. אנחנו מודעים לכך שמדובר באמירות קשות, אבל איך שלא ניתחנו את זה, ברק הוא הגורם הבעייתי מספר אחת, והמדיניות שלו מובילה לפגיעה בנו".

המטרה כבר ברורה, אך מאפייני הקמפיין טרם נקבעו סופית. בשלב זה מסתמן כי ועדי המתיישבים, לצד ארגון "קוממיות", ייצאו בקמפיין פרסומי נגד ברק. בהמשך, ייתכן שאף תאורגן הפגנת המונים נגדו.

"מאז שנת 2006 ועד ערב שבת האחרון, לא נהרג אף ישראלי מפיגוע טרור בגזרה"

בתגובה לטענות המושמעות נגדו, אמרו גורמים במשרד הביטחון כי "שר הביטחון כואב את הרצח הנתעב באיתמר, אולם גם בימים אלה חשוב לזכור כי בתקופת כהונתו של ברק כשר ביטחון, נהנית ישראל משקט שלא היה כמותו שנים רבות, ומבנייה שיטתית של הביטחון. ולראייה, מאז שנת 2006 ועד ערב שבת האחרון, לא נהרג אף ישראלי מפיגוע טרור בגזרה. אלו הן העובדות, וחשוב לזכור אותם גם בימים קשים אלה".

בתגובה לדברים אלו אמרו בוועדי המתיישבים כי נדהמו מדבריו של ברק, "הממחישים עד כמה האיש מנותק מהמציאות" ומזכירים כי "משנת 2006 התרחשו פיגועי טרור רבים, ביניהם רצח עדו זולדן, הרב מאיר חי, שני שוטרים בבקעה, ארעה מתיישיבם בבית חגי, שוטר בגזרת חברון ועוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully