וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדלשטיין על תמונות הפיגוע: "שהעיתונאים יתמודדו"

14.3.2011 / 11:17

שר ההסברה החליט בצעד שנוי במחלוקת לפרסם את תמונות הזוועה מהפיגוע באיתמר. יו"ר ועדת התפוצות, ח"כ דני דנון: "אנחנו מתמודדים מול חיות אדם והבעיה היא שאנחנו עדינים מדי"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, דניאל בוק. עריכה: גדי וינסטוק)

ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות של הכנסת, דנה הבוקר (שני) בהסברה של ישראל בעידן הרשתות החברתיות. בישיבה נדונה גם החלטת שר ההסברה והתפוצות, יולי אדלשטיין להפיץ בקרב הרשתות הזרות בישראל את תמונותיהם של הנרצחים מהפיגוע באיתמר בליל שבת.

השר אדלשטיין נימק את פרסום התמונות ברבים בכך שמדובר בכלי חשוב במאבק ההסברתי שמנהלת ישראל. לדבריו, "נשאלתי הרבה פעמים למה אנחנו כל כך סטריליים בהסברה שלנו. באיזה שהוא שלב מגיעה הצטברות של אירועים, ולמרות שנחשפנו באופן אישי לזוועות שלא יתוארו, לכולם יש דקירה נוספת. ההתלבטות לא הייתה פשוטה ויש לומר שללא הסכמת המשפחה אפילו לא היינו שוקלים את העניין. המשפחה אישרה את פרסום התמונות בתנאים מסוימים. בהתחשב בכל התנאים האלה, ולאחר שהתייעצנו עם המון גורמים מקצועיים, והיו חילוקי דעות. למרות שהעולם עוסק בצונאמי, רוב הדעות היו כן לצאת עם הפרסום".

אדלשטיין התייחס לסדר היום התקשורתי העולמי המתמקד בימים אלו ביפן, ולא בפיגוע באיתמר ואמר כי הדבר אינו מרתיע אותו. "אני רוצה שהעיתונאים והמערכות יתמודדו עם התמונות הללו. למי שיש תמונה מסודרת של קונפליקט בין מדינות או בין עמים שלא יכולים להסכים על פיסת אדמה, שיראה את התמונה של התינוקת בת השלושה חודשים ואולי הוא יבין שהתמונה היא לא כזו. כולנו תקווה ותפילה שאף פעם בחיים לא נחשף לתמונות כאלה, אבל אם חס ושלום יהיו עוד אירועים נדע איך להתמודד עם זה".

יו"ר הוועדה, ח"כ דני דנון (ליכוד) אמר בפתח הישיבה כי "אתמול השתתפנו בהלוויה הקשה של משפחת פוגל ואנחנו יודעים שנושא ההסברה הוא נושא מהותי". באשר לסוגיית הפצת התמונות אמר דנון: "הוועדה טרם קבעה את עמדתה, אבל אנחנו מתמודדים מול חיות אדם שמנסים בכל דרך להכפיש אותנו. הבעיה שלנו היא שאנחנו עדינים מדי. אנחנו צריכים להיות הרבה יותר אגרסיביים בהסברה שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully