וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הכנסת המליצה: תישלל הפנסיה של בשארה

14.3.2011 / 11:22

לפני חודש עבר החוק המאפשר זאת, והבוקר החליטה ועדת הכנסת להמליץ על שלילת הגמלאות מח"כ לשעבר עזמי בשארה, החשוד בסיוע לחיזבאללה. ההחלטה תלויה באישור מליאת הכנסת

ערוץ הכנסת

(באדיבות ערוץ הכנסת)

ועדת הכנסת החליטה הבוקר (שני) פה אחד להמליץ למליאת הכנסת לשלול גמלאות ותשלומים מח"כ לשעבר עזמי בשארה, החשוד בריגול ובסיוע לחיזבאללה במהלך מלחמת לבנון השנייה. לפני כחודש, אושר החוק המאפשר את השלילה במליאת הכנסת, וכעת תובא השלילה האישית לאישור סופי במליאה.

בפתח הדיון אמר יו"ר הוועדה, ח"כ יריב לוין (ליכוד), כי "התהליך הזה נעשה בחוסר ברירה בתחושה שאי אפשר להמשיך במצב הקיים, כשנבחר ציבור נמלט מאימת הדין ולא מתייצב לחקירה, ומדינת ישראל ממשיכה מדי חודש בחודשו לשלם לו תשלום, באופן שאין לו אח ורע בעולם וספק אם היה יכול להתקיים באיזושהי מדינה מתוקנת בעולם. הכוונה היא להכין הצעה לשלילת זכויות שתידון בתוך 14 ימים, קרי לפני מועד סיום מושב הכנסת הנוכחי".

לוין הוסיף כי "החוק קובע במפורש שהוא מוחל גם על עבירות שאירעו לפני חקיקתו. אין המדובר בהליך עונשין, אם תתקיים החלטה – המטרה היא שח"כ בשארה יעמוד כאן לדין ואם לא יעמוד לדין, לפחות שלא ייהנה מכספי המדינה. השלילה של התשלומים היא בכל מקרה על תנאי. אם יתייצב – יהיה זכאי להחזרה רטרואקטיבית של כספים – בתוך שנה. כוונתנו ליצור תמריץ להתייצבות בזמן סביר". נכון להיום, בשארה נהנה מפנסיה בגובה 7,200 שקלים לחודש.

"העביר מידע לחזבאללה"

היועץ המשפטי של הכנסת, אייל ינון, אמר בדיון כי "אין זה הליך שגרתי. זו פעם ראשונה בה מיושם החוק. אין זה החוק היחיד העוסק בשלילת קצבה, אך לגבי ח"כים לא היה חוק שכזה. לגבי שופטים, ראשי רשויות מקומיות ועובדי מדינה קיים חוק שכזה. במובן זה בחוק שלפנינו יש חידוש כי הוא מאפשר שלילת גמלה בטרם העמדה לדין והרשעה. ההחלטה בהליך מעין שיפוטי, בפרוצדורה מיוחדת. יש להתייחס בכובד ראש להחלטה זאת".

עוזר היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד רן נזרי, אמר כי לגבי בשארה "קיים חשד שהיה בקשר עם עיתונאי לבנוני, שהיה בקשר עם מקורב לנסראללה. בשארה ידע זאת, ובאמצעות העיתונאי ניסה להעביר מסרים לנסראללה. כמו כן, קיים חשד שקיבל סכומי כסף גדולים ולא מוסברים. על פי המידע שהיה בידינו, באמצעות אותו עיתונאי העביר בשארה לחיזבאללה מידע על הלכי רוח באשר להפגזת יעדים בלבנון השנייה מעבר לחיפה, העביר מידע אסור על ידי הצנזורה באשר להיערכות צה"ל, העביר מסרים תקשורתיים באשר להלכי רוח ובאשר לשינויים צפויים בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully