וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוקם מאחז ע"ש הנרצחים באיתמר: ”שכונה חדשה"

14.3.2011 / 6:14

בני נוער המתגוררים באיתמר הקימו מאחז חדש מחוץ לגדר היישוב, שנקרא על שמם של בני משפחת פוגל שנרצחו. "מתוך הכאב החלטנו לצאת לעשייה ולומר שאנחנו כאן, וששום פיגוע לא יזיז אותנו"

פחות מיממה לאחר הלוויתם של חמשת בני משפחת פוגל שנרצחו בסוף השבוע באיתמר, בני נוער מההתנחלות הקימו הלילה (שני) מאחז חדש מחוץ לגדר היישוב כתגובה, לדבריהם, לפיגוע הקשה. המאחז החדש זכה לשם "שכונת ארי"ה" על שמם של חמשת הנרצחים (אודי, אלעד, רות, יואב והדס).

בשלב ראשון, הוקמו שני מבנים ארעיים, בהם לנו הלילה משפחה מהיישוב. לדברי מקימי המאחז החדש, שהוקם כ-200 מטרים דרומית לגדר היישוב וכמה מאות מטרים מהכפר עוורתא, זוהי התחלה של שכונה חדשה שתאפשר הרחבה של איתמר. מקימי המבנים היו גם חבריו של יואב פוגל והמדריכים מתנועת הנוער בני עקיבא, שם היה חבר בשבט 'ניצנים', שהדגישו את החשיבות שבהרחבת ההתנחלות.

"עד ההלוויה התרכזנו בניסיון להכיל את הכאב ולעכל את גודל האסון והטרגדיה", סיפר לוואלה! חדשות פנחס מיכאלי, רכז הנוער של היישוב, "ומתוך הכאב הזה החלטנו לצאת לעשייה חיובית ולאמירה שאנחנו כאן, ושום פיגוע לא יזיז אותנו מנחלת אבותינו. אנחנו מאמינים שהקמת שכונה חדשה מאפיינת את משפחת פוגל שהתיישבות בארץ ישראל הייתה קרובה לליבם, ועדות לכך ראינו שגם לאחר שגורשו מנצרים הגיעו להתגורר כאן. אנחנו מקווים שהמבנים שבנינו הלילה יתפתחו ויביאו לרצף חדש של בנייה באיתמר".

בהתנחלות של בגב ההר מקיימים מאז הפיגוע הקשה שיחות עם בני הנוער שנעשות ביוזמת הנהגת היישוב והרבנים בניסיון לעכל את התחושות הקשות שעולות בעקבות האירועים. "היום כולם מבינים את הצורך בבנייה ובעשייה", אומר מיכאלי, "לאורך היממה האחרונה שמענו את גורמי הממשלה מדברים על כך ואנחנו מאמינים שגם הצבא וגם הממשלה תתן לנו את הגיבוי להקים כאן שכונה חדשה. בשלב זה אנחנו לא חושבים על הרס, חס וחלילה, אלא רק על בנייה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully