וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נזקי הסופה: צוק גדול קרס בחוף פלמחים

אריאל נוי ואיילה חננאל

13.3.2011 / 15:00

הגשמים שירדו בימים האחרונים גרמו לקרית הצוק סמוך לבית הקברות, אולם לא היו נפגעים. רשות הטבע והגנים: "כל המצוקים בישראל נמצאים בסכנת התמוטטות"

אבי כהן

(צילום: אבי כהן, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

זה היה יכול להיגמר באסון: צוק קרס בצהריים (ראשון) בסמוך לבית הקברות בחוף פלמחים. צוותים של מגן דוד אדום ממרחב איילון וכן כוחות משטרה שהגיעו למקום סרקו את האזור, אך לא איתרו נפגעים. מהמשטרה נמסר כי על פי ההערכה, הגשמים החזקים שירדו במהלך השבוע האחרון גרמו להיחלשות הצוק ולהתמוטטותו. במקום הוצבו בעבר שלטים שהזהירו על סכנת התמוטטות.

קריסת צוק בבית העלמין העתיק בפלמחים, מרץ 2011. נמרוד סונדרס
"זה כבר הפעם השנייה שזה קורה, אחרי שחלק ממנו התמוטט בסערה הקודמת"./נמרוד סונדרס

תושבת קיבוץ פלמחים סיפרה לוואלה! חדשות על שאירע: "התמוטט חלק ניכר מהצוק הדרומי של בית העלמין. כרגע יש כל מיני כוחות במקום: יחידת חילוץ, משטרה, מכבי אש. הם בודקים את המקום, אבל ניתן לראות יש סדק מאוד רציני במצוק. הוא התמוטט הבוקר כנראה בעקבות הסערה הגדולה המים והרוח שחבטו בצוק. זה כבר הפעם השנייה שזה קורה, אחרי שחלק ממנו התמוטט בסערה הקודמת, וקבר את כל המעבר מחוף כפר הנופש לחוף של הקיבוץ".

תושבת הקיבוץ סיפרה עוד כי תחת המצוק יש מערה גדולה בה מתגוררים מדי פעם אנשים, אך לאור מזג האוויר הסוער, היא העריכה כי לא היה איש במקום. "זה נראה מרשים ומפחיד", אמרה.

היא סיפרה עוד כי "כזאת התמוטטות לא הייתה בעבר. זה מצוק שהוא קצת קעור, יש לו שולחן גבוה שעליו יושב בית העלמין ומתחת הוא עושה צל ומידי פעם נופלים ממנו חתיכות, בעיקר בחורף. יש שלט אזהרה מפני התמוטטות וגם הוא נפל. אני מקווה שעכשיו יגדרו את המקום, כי אין גידור שמונע מאנשים לשבת תחת הצוק. לשמחתי בית הקברות, שהוקם לפני 60 שנה, לא התמוטט".

תושבת הקיבוץ סיפרה כי על החלק שהתמוטט היה קיים תוואי שביל שסימנה רשות שמורות הטבע. לדבריה, הרשות תצטרך לשנות את התוואי בעקבות ההתמוטטות. מרשות הטבע והגנים נמסר כי "כל המצוקים בישראל נמצאים בסכנת התמוטטות. בכל רחבי הארץ יש סכנה כמו בקיסריה, אפולניה או אשקלון. אמורה להיות החלטת ממשלה בנושא פיתרון".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully