וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"במקום לחפש מבצעי הפיגוע, צה"ל מונע תג מחיר"

13.3.2011 / 12:59

גורמים במערכת הביטחון ובקרב המתנחלים התריעו כי הפניית הכוחות למניעת אירועי נקם של המתנחלים בשל הפיגוע באיתמר, מונעת את המשך הסריקות אחר מבצעי הפיגוע

בצה"ל ובמג"ב נערכים היום (ראשון) בכוחות גדולים ביהודה ושומרון לקראת מסע ההלוויה של חמשת בני משפחת פוגל שנרצחו בפיגוע באיתמר וצפויים להיטמן בהר המנוחות בירושלים. במערכת הביטחון חוששים מפני אירועי "תג מחיר" ביהודה ושומרון שצפויים להתרחש לאחר ההלוויות.

גורמים במערכת הביטחון התריעו הבוקר כי הפניית הכוחות לטיפול באירועי "תג המחיר" של המתנחלים מונע את המשך הסריקות אחר מבצעי הפיגוע. "עיקר הפעילות של הכוחות הוא באזור השומרון ובכפרים הסמוכים לאיתמר", אמר גורם ביטחוני לוואלה! חדשות. "באזור ישנם כוחות של גבעתי ומשמר הגבול, אבל כשמיידים אבנים על רכבים פלסטינים בצומת תפוח, הכוחות שהיו יכולים לבצע מעצרים וסריקות בכפר עוורתא צריכים להתעסק בהם".

הגורם הוסיף, כי "הפער הזה הוא מיותר והוא בוודאי לא משרת את האינטרס של ההתיישבות או של הצבא להגיע אל מבצעי הפיגוע. כוחות רבים מופנים לטובת מניעת אירועי 'תג מחיר' במקום למשימה המרכזית של לכידת המפגעים והגנה על ביטחון היישובים".

כוננות "תג מחיר" הוכרזה בשומרון

במערכת הביטחון מייחסים לאירועי "תג מחיר" משמעות נרחבת בהקשר להסלמה אפשרית במצב ביהודה ושומרון, ולא שוללים את האפשרות כי הפיגוע באיתמר נעשה כנקמה על אירוע שכזה. הגורם הביטחוני הוסיף, כי גם אם אין קשר ישיר בין השניים, הרי שאירועי "תג המחיר" בוודאי מסייעים לאווירה הקשה שמובילה לביצוע פיגועים.

במקביל, הוכרזה גם "כוננות תג מחיר" ברחבי יהודה ושומרון, כוננות שפירושה הקצאת כוחות אבטחה לאזורים שצה"ל מגדיר כאזורים מועדים לפגיעה על ידי מתנחלים. בין היתר, הוכרזה הכוננות במחסום חוורה והכפר עצמו, הכפר בורין הסמוך ליצהר, צומת תפוח, כביש 60, סמוך למאחזים מרכזיים, השכונות היהודיות בחברון ואזור דרום הר חברון.

המתנחלים הביעו זעם על הכוננות הנרחבת. "עוד לא קברו את הנרצחים ומה שהמשטרה והצבא עושים זה לשמור על הערבים. אם היו משקיעים את המרץ שלהם בהגנה על על ההתיישבות, הטבח באיתמר היה נמנע", אמר פעיל הימין איתמר בן גביר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully