וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורסמו תמונות זוועה מאיתמר: "כך נוהגים במלחמה"

מוטי לוי

13.3.2011 / 10:32

בתמונות שפרסמה מועצת יש"ע נראות גופות משפחת פוגל במיטותיהם כשגרונותיהם משוספים והם מתבוססים בדם. גורם במשרד החוץ: "התמונות חייבות להגיע לכל מערכת חדשות בעולם"

מועצת יש"ע הפיצה אמש (שבת) תמונות קשות של גופות חמשת בני משפחת פוגל שנרצחו בפיגוע באיתמר. בתמונות נראים גופות האב, האם ושלושת הילדים במיטותיהם כשגרונותיהם משוספים והם מתבוססים בשלוליות של דם. כמו כן, נודע לוואלה! חדשות כי בשעות הלילה העלתה מועצת יש"ע קטע וידאו ל-YouTube עם התמונות, אך הקטע הוסר על ידי האתר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גופת אחד מילדי משפחת פוגל שנרצח באיתמר/מערכת וואלה!, צילום מסך

רוני ארזי, דובר מועצת יש"ע, אשר הפיץ את התמונות, הסביר לוואלה! חדשות כי המועצה ביקשה וקיבלה את רשות המשפחה לפני הפצתן. לשאלה האם מדובר בצעד נכון השיב ארזי כי "זאת הדרך שבה נוהגים בעת מלחמה. במלחמה צריך להשיג תוצאות הסברתיות. אחת הדרכים היא לפרסם תמונות שמראות את החייתיות בה נוהגים המחבלים". עוד הוסיף ארזי כי "מועצת יש"ע עומדת מאחורי הקביעה שלא מדובר בביזיון המת, אלא בהצלת חייהם של הנרצחים הפוטנציאליים הבאים". ארזי סיפר גם כי למרות הסרתו של קטע הווידאו שהעלתה המועצה לאתר YouTube בכוונתם לשוב ולהעלותו לאתר אחר בכדי להציגו לציבור.

יו"ר זק"א, יהודה משי זהב, מחה הבוקר על פרסום התמונות ואמר כי "כל שיקול של הסברה לעולם, לא מתיר לפגוע בצנעת הפרט ובכבוד המת, עם כל הרצון העז להראות לעולם את האכזריות של הרוצחים".

משי זהב סיפר כי ארגונו מתמודד עם הדילמה של פרסום תמונות זוועה במשך שנים, נוכח פניות ובקשות של גורמים הסברתיים שונים. לדבריו, הארגון הורה למתנדביו שלא לצלם או להפיץ תמונות של גופות. "אוי ואבוי למתנדב שיוציא תמונות החוצה. מבחינה הלכתית ומוסרית אנחנו נגד הדבר הזה", אמר משי זהב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גופת אב המשפחה ואחד מילדיו שנרצחו באיתמר/מערכת וואלה!, צילום מסך

השאלה המוסרית שבפרסום התמונות מעסיקה הבוקר גם את אנשי משרד החוץ. יוסי לוי, מנהל המחלקה לתקשורת ישראלית במשרד סירב להשיב לשאלת וואלה! חדשות כיצד ינהג המשרד לגבי פרסום התמונות. לוי אמר רק כי "אנחנו עושים מה שאנחנו סבורים שהוא הנכון ביותר בכדי להגיע לתוצאה אפקטיבית מול מקבלי ההחלטות, באופן שידגיש את הבהמיות החייתית ואת הרצחנות החולנית של אנשים שעברו מחדר לחדר ושחטו ילדים ותינוקות רק משום שהם יהודים".

עם זאת, גורם בכיר במשרד החוץ אמר כי, לדעתו, התמונות חייבות להגיע לכל מערכת חדשות בעולם. הגורם הוסיף כי "זהו גם המבחן של התקשורת בארץ. אם התקשורת בארץ סבורה שהתמונות האיומות האלה צריכות להיות נחלתם של כלי תקשורת בעולם, אז קדימה תעשו את מה שאתם רואים לנכון".

תא"ל הרב אביחי רונצקי, מי ששימש בעבר כרב הראשי של צה"ל וכרב היישוב איתמר, צידד אף הוא בפרסום התמונות. הרב רונצקי אמר כי שצריך לפרסם את התמונות בכדי "שיבינו מה קורה פה, עם מי יש לנו עסק. מדובר פה על רוצחים. זה לא אחד או שניים. זה העם שאיתו אנחנו רוצים לעשות שלום. דברים כאלה אולי יכולים לעורר מישהו מתרדמתו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully