וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הפיגוע? אושרה בנייה בגושי ההתנחלויות

פנחס וולף וניר יהב

13.3.2011 / 8:05

יממה לאחר הפיגוע שבו נרצחו בני משפחת פוגל באיתמר, אישרה ועדת השרים להתיישבות בניית מאות יחידות דיור בגושי ההתנחלויות. דובר הרשות הפלסטינית: "זה איום על השלום"

ועדת השרים לנושאי התיישבות אישרה אמש (שבת) בנייה של מאות יחידות דיור בגושי ההתנחלויות. מדובר על בנייה מדודה בגושי ההתנחלויות בגוש עציון, מעלה אדומים, אריאל וקריית ספר. כך נמסר הבוקר מלשכת ראש הממשלה. במערכת הפוליטית מעריכים, כי מדובר באקט ראשון בשטח שמבצעת הממשלה בתגובה לפיגוע באיתמר בו נרצחו בליל שבת חמשת בני משפחת פוגל.

בראשות הוועדה שקיבלה את ההחלטה על אישור הבנייה החדשה עמד ראש הממשלה בנימין נתניהו והשתתפו בה גם השר לעניינים אסטרטגיים משה יעלון, שר הביטחון אהוד ברק, השר להגנת העורף מתן וילנאי והשר בני בגין. גורמים מדיניים מסרו לוואלה! חדשות כי "מדובר בבנייה מדודה בגושי ההתיישבות, מקומות שהיה בהם צורך אמיתי בבתים".

הבנייה בהתנחלויות היא הסיבה המרכזית לאלימות בין העמים"

שר הפנים, אלי ישי (ש"ס), בירך לפני ישיבת הממשלה על ההחלטה, אך אמר כי "אין זה מספיק. צריך לבנות לפחות 1,000 יחידות דיור על כל אדם שנרצח". חברו לסיעה, שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס, גינה אף הוא את הרצח באיתמר. לדבריו, "האירוע המזעזע לא יכול להסתיים רק בגינויים. יש לשנות את המשוואה, לבנות בירושלים ולחזק את התיישבויות".

יו"ר מועצת יש"ע דני דיין אמר בתגובה להחלטת נתניהו כי "החלטת הממשלה היא צעד קטן מאוד בכיוון הנכון, בהתחשב בעובדה שמדד הבנייה ביהודה ושומרון עומד נכון לעכשיו על מינוס של אלפי יחידות דיור. יש לאשר בנייה נוספת וכמובן לאשר סוף סוף את תוכנית המתאר של איתמר ולבנות בה שכונה חדשה על שם הנרצחים. זו, למרבה הצער, הפעם הראשונה מאז הוקמה ממשלת נתניהו השנייה שמאושר שיווק בתים חדשים וחבל שהיו צריכים להירצח הורים על ילדיהם לשם כך".

לעומתו, ההנהגה הפלסטינית מיהרה לגנות את החלטת ועדת השרים. דובר הממשלה הפלסטינית, ד"ר רסאן אל-חטיב, אמר הבוקר לוואלה! חדשות כי מדובר ב"החלטה שגויה, בלתי חוקית, שרק תסבך את המצב".

לדברי אל-חטיב, הרחבת הבנייה בהתנחלויות היא הגורם העיקרי לאלימות בין הישראלים לפלסטינים. "הרחבת ההתנחלויות היא האיום המרכזי על הסיכוי לשלום והסיבה המרכזית ליצירת מתח, פילוג, שנאה ועוינות בין הצדדים. הבנייה בהתנחלויות היא הסיבה המרכזית לאלימות בין העמים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully