וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: אין תירוץ ואין מחילה לרצח תינוקות

במסיבת עיתונאים מיוחדת, התייחס ראש הממשלה לטבח חמשת בני המשפחה באיתמר. נתניהו הביע אכזבה מההתייחסות של הקהילה הבינ"ל למקרה, תקף את הרשות וביקש להימנע מאירועי "תג מחיר"

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

יממה לאחר שמספר מחבלים רצחו חמישה בני משפחה בהתנחלות איתמר, כינס הערב (שבת) ראש הממשלה בנימין נתניהו מסיבת עיתונאים מיוחדת, שבה התייחס לנושא. נתניהו פנה לאזרחי ישראל ואמר כי "אני מבקש להביע זעזוע עמוק, זעזוע שבוודאי מרגישים כל אזרחי ישראל על רצח של משפחה צעירה".

נתניהו הוסיף כי "מהמשפחה הזאת נותרו שלושה ילדים, יתומים. אחת הבנות ראתה את הוריה ואת אחיה דקורים מתים במיטותיהם. משפחה שנרצחה בצורה אכזרית, בליל שבת בשנתם. אנחנו מחזקים ומחבקים את היתומים, את שאר בני המשפחה, מחבקים ומחזקים את אחינו, המתיישבים ביהודה ושומרון. אני אומר לכם, בל תיפול רוחכם. אני יודע שאנחנו עוברים רגע קשה, אבל כל האומה עמכם".

עוד אמר ראש הממשלה כי "מאז היוודע אסון הרצח הנורא, אני מקיים דיונים משותפים עם שר הביטחון, עם הרמטכ"ל ועם ראש השב"כ. הנחיתי את גורמי הביטחון לעשות כל מאמץ כדי למצוא את הרוצחים, לא ננוח עד שנמצא אותם ונמצה עמם את הדין. אני מצפה מהקהילה הבינלאומית שתגנה את הרצח הזה. שמתי לב שכמה מהמדינות שמיהרו מיד למועצת הביטחון כדי לגנות את ישראל, מדינת היהודים, על כך שהיא תכננה בית או שהיא הניחה אריח, שמתי לב שכמה מהמדינות מתמהמהות בהוצאת גינוי חריף לרצח תינוקות יהודים ואני מצפה מהן שהן יתנו את הגינוי הזה מיד. אין שום תירוץ ואין שום מחילה לרצח תינוקות".

"מאוכזב מהאמירות המגומגמות"

ראש הממשלה גם דרש הסברים מהרשות הפלסטינית. לדבריו, "אני מצפה לגינוי דומה ואני דורש גינוי דומה מהרשות הפלסטינית. אני מאוכזב מהאמירות המגומגמות, ככה לא נלחמים בטרור. אני מציע שתראו כיצד הגיבו ראשי ממשלה בישראל, אבל לא היה מקרה כזה. מקרה כזה של כניסה לבית ושיסוף גרונות, דבר כזה מחייב גינוי וחד משמעי, וזה מחייב משהו נוסף, זה מחייב את הפסקת ההסתה. אני דורש מהם להפסיק את ההסתה, יום יום במסגדים, באמצעי התקשורת. להפסיק את כפל הלשון. הרשות מדברת שלום כלפי חוץ אבל מובילה הסתה כלפי פנים. הגיע הזמן שיפסיקו את ההסתה".

נתניהו פנה אל המתנחלים בדרישה להימנע מאירועי "תג מחיר": "עם כל הכאב הנורא, אני קורא לכל אזרחי ישראל לנהוג באיפוק ובאחריות ולא לקחת את החוק לידיים. צה"ל וכוחות הביטחון יעשו את המוטל עליהם, רק הם. ודבר אחרון, לא ניתן לטרור לקבוע את מפת ההתיישבות, היא תיקבע על ידי מדיניות הממשלה, שמונחית על פי האינטרסים שלנו".

החקירה הראשונית של האירוע העלתה כי פלסטיני אחד או שניים חדרו אל ההתנחלות איתמר ונכנסו לבית בו מתגוררים חמשת הנרצחים. המחבלים דקרו למוות את שני ההורים וכן שלושה מילדיהם: ילד בן 11, פעוט בן שלוש ותינוקת בת ארבעה חודשים. צוותים של מגן דוד אדום ממרחב ירקון שהגיעו למקום, קבעו את מותם של החמישה.

לפי דיווחים מהמקום, אחת מששת ילדי המשפחה, בת 12, לקחה שניים מאחיה הקטנים ונמלטה עמם לעבר בית שכנים סמוך וזאת בזמן שהמחבלים דקרו את בני המשפחה האחרים. השכנים הזעיקו את כוחות הביטחון ואת כוחות ההצלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully