וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דווקא מול הקריה בת"א: מרכז רפואי ממוגן חדש

אריאל נוי

9.3.2011 / 18:21

בצל ביקורת על המחסור בבתי"ח בפריפריה, במרכז הרפואי ת"א נחנך מרכז מפואר עם חניון ממוגן, הניתן להסבה למרכז חירום. המיקום הרגיש, שסביר שייפגע מטילים במלחמה, לא מרתיע את ההנהלה

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר. עריכה : אמיר קוטיגרו)

בבית החולים איכילוב במרכז הרפואי תל אביב, נחנך היום (רביעי) מבנה חדש, הניתן להסבה למרכז חירום, והוא הראשון מסוגו בישראל. בניין הלב החדש, על-שם סמי עופר, יאכלס את המערך הקרדיולוגי של בית החולים, ויכלול את כל המחלקות והיחידות העוסקות בלב, כלי דם ומוח.

עם זאת, יצויין כי מיקומו של המרכז הרפואי מול בסיס הקריה, אחד המקומות הבטחוניים הרגישים ביותר בארץ, עלול דווקא לחשוף אותו למתקפת טילים במסגרת מלחמה עתידית אפשרית. מנהלי בית החולים, אולם, הבטיחו בטקס החגיגי שנערך במקום כי המחלקה מסוגלת לתפקד בצורה עצמאית לאורך כמה ימים. ביקורת נוספת שמועלית בתקופה האחרונה נגד משרד הבריאות היא בדבר הקמתו המתעכבת של בתי חולים בפריפריה, ובפרט זה המתוכנן באשדוד.

עוד יאוכלסו בבניין שתי מחלקות פנימיות שיועברו אליו ממקומן הישן במרכז הרפואי. מנכ"ל בית החולים, פרופ' גבי ברבש, אמר כי הבניין החדש אמור להקל על מצוקת האשפוז, "ולהציב סטנדרט חדש בארץ". את הבניין תכנן משרד אדריכלים ארד שרון, שרון גור-זאב, יחד עם אדריכל רני זיס.

מרכז הלב על שם סמי עופר בבית החולים איכילוב, מרץ 2011. שי אוקנין
מגדל לב החדש במרכז הרפואי ת"א. החניון ממוגן, הקומות העליונות - לא/שי אוקנין

המבנה החדש כולל כ-700 מיטות, עם אפשרות להרחבה עד 1,000 מיטות, ומשתרע על תשע קומות. החניון התת קרקעי, בן ארבע קומות, יפונה ממכוניות בשעת חירום כדי לאפשר מקום לאשפוז חולים השוהים במחלקות הפנימיות, ויהפוך למרכז חירום עצמאי.

לדברי ברבש, החניון הממוגן מסוגל לעמוד בפני נשק קונבנציונלי, כימי או ביולוגי. החניון מקושר לשאר חלקי המרכז הרפואי במעברים מיוחדים, ובמרכז קיים מרכז בקרה ושליטה המאפשר לו תפקוד עצמאי בשעת חירום למשך כמה ימים, והוא מצויד במערכת טיהור אוויר, מאגרי מים, מרכז חמצן וגנרטורים רבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully