וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי הדרום לאו"ם: "ילדינו לא ישנים בלילה"

רמי שני

9.3.2011 / 16:36

תושבי הדרום תיארו בשידור וידאו בפני ועדת האו"ם ליישום דו"ח גולדסטון את חייהם בשנתיים האחרונות. "הילדים לא ישנים בלילה", סיפרו חלקם בבכי. ראש הוועדה: "העדויות קשות לשמיעה"

שי מכלוף

(צלם: שי מכלוף. עורך: אמיר קוטיגרו)

בשדרות החל היום (רביעי) רישום עדותם של תושבי אזור הדרום, שהציגו את עדויותיהם בפני נציגי ועדת האו"ם ליישום מסקנות דו"ח גולדסטון, שבדק את פעילות צה"ל במבצע "עופרת יצוקה". את מתן העדויות יזם ארגן עורכי הדין והמשפטנים היהודי הבינלאומי.

בראש הוועדה, העוקבת אחר פעילות גופי הבדיקה שהוקמו בישראל וברשות הפלסטינית מאז שפורסם הדו"ח, עומדת השופטת מרי דיוויס. הוועדה, שמושבה בג'נבה, שמעה את עדותם של תושבי אשקלון, שדרות ויישובי עוטף עזה באמצעות שידור וידאו.

לאה מלול, דוברת בית החולים ברזילי באשקלון, טענה בפני הוועדה כי לתושבי האזור נגרם נזק חמור בשל הירי הבלתי פוסק מעזה. "אתם יכולים לתאר לעצמכם מה עובר על אמא ששומעת 'צבע אדום', ועליה להחליט את מי לקחת לחדר המוגן - את הפעוט או את אחד הילדים הקטנים, או שמא את אמה? הקשישה המתגוררת עמה?".

הרוג מקסאם בנתיב עשרה. שי מכלוף
הילדים סובלים מהירי יותר מכל". קסאם שנפל בנתיב העשרה/שי מכלוף

לדברי מלול, הילדים הרבים הגרים באזור הם האוכלוסיה הסובלת ביותר מהמצב. "רבים מהם שבו לישון עם הוריהם במיטה", סיפרה, ואמרה כי "הם סובלים מבעיות פוסט-טראומטיות קשות". לדבריה, ההורים וילדיהם נאלצים לתכנן מסלול מיוחד בדרכם למוסדות החינוך, שיאפשר להם נתיב מילוט במקרה של אזעקה פתאומית המבשרת על ירי רקטות.

בין השאר, העיד בפני הוועדה ראש עיריית שדרות, דוד בוסקילה, וחווה גד משדרות, שביתה? נפגע מפגיעת רקטה. בעדותה, פרצה גד בבכי, ותיארה את חששה לגורל ילדיה נוכח מתקפת הרקטות המתמשכת על העיר.

נציגי הוועדה, שציינו כי "העדויות בהחלט קשות לשמיעה", ביקשו שיועברו לידיהם נתונים נוספים על כמות הרקטות שנורו מעזה לעבר ישראל, ובפרט על כמות הרקטות מאז ההסלמה האחרונה בדרום. השופטת מרי דיוויס סיכמה את השימוע בהחלטה כי יתקיים דיון נוסף במועד מאוחר יותר, בו יובאו בפני הוועדה עדויות של תושבים אחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully