וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנייה ללדור: בחן שוב העונש לנהג שיכור שדרס ילדה

עמותת אור ירוק פנתה לפרקליט המדינה משה לדור בבקשה לבחון בשנית את הסדר הטיעון שנחתם עם מרק פטריק, הנהג שהורשע בדריסתה ופציעתה אנושות של שחר גרינשפן בת ה-13. "העונש קל מידי"

עמותת "אור ירוק" פנתה היום (שלישי) לפרקליט המדינה משה לדור וביקשה ממנו לבחון בשנית את הסדר הטיעון שנחתם עם מרק פטריק, שהורשע כי נהג שיכור ופצע אנושות את שחר גרינשפן בת ה-13 שנותרה נכה. זאת בעקבות המכתב שפירסמה ברשת הפייסבוק יעל גרינשפן, אחותה של שחר, במחאה על העונש שניתן לפטריק - קנס ועבודות שירות.

"מאחר והנאשם נהג וגרם לחבלה במצב של שכרות, אנו סבורים בכל הכבוד, כי העונש שהתבקש הינו קל מידי ואינו תואם את נסיבות האירוע כמו גם את תוצאותיו, והיה על בא כוח המדינה לדרוש עונש חמור בהרבה, ובכלל זה מאסר בפועל", נכתב בפניית העמותה.

"כידוע, נהיגה בשכרות הינה אחד מהגורמים העיקריים לתאונות דרכים קשות ומשטרת ישראל כמו גם פרקליטות המדינה פועלות רבות למאבק בנגע זה. לצערנו, הסדר הטיעון הנזכר וגזר הדין שניתן בעקבותיו, יש בהם כדי לפגום במאבק זה ולהעביר מסר הפוך בתכלית", כתבו אנשי העמותה.

עוד נכתב, כי "על מנת להתמיד במאבק נגד תאונות הדרכים בכלל ונהיגה בשכרות בפרט, נבקשך לבחון את נסיבותיו של הסדר הטיעון, ולהורות לעורכי הדין המייצגים את המדינה בפני בתי המשפט לתעבורה לנהוג במקרים של נהיגה בשכרות ביד קשה, ובמקרים של חבלה גופנית לדרוש עונשי מאסר בפועל".

"הוא לקח לשחר את החיים"

בנובמבר 2009 פגע רכבו של מרק פטריק בשחר גרינשפן וחברתה בעודן עומדות על אי תנועה וגרם לפציעתה הקשה של שחר. בית המשפט גזר על פטריק קנס של 1,000 שקלים, שלילת רישיון הנהיגה לתקופה של שש שנים ו-600 שעות עבודות שירות, זאת במסגרת עסקת טיעון שנחתמה עמו.

בעקבות גזר הדין פרסמה אחותה של שחר, יעל גרינשפן מכתב בו מחתה על קלות העונש. "נהג שנתפס מדבר בסלולרי בזמן נהיגה מקבל קנס של 1,000 שקלים. אדם שזרק נעל על שופטת קיבל שלוש שנות מאסר בפועל. האדם שלקח מאחותי את החיים, שהרס משפחה שלמה, הולך לחיות את חייו כאילו דבר לא קרה", כתבה גרינשפן.

"מרק פטריק לקח לשחר את החיים. מרק פטריק נהג בשבת אחרי הצהריים, בעודו שיכור, עלה על אי תנועה, וריסק לה את הראש", הוסיפה גרינשפן. "אף אחד, אף לא אדם אחד יכול להבטיח לי ששחר אי פעם תקבל את החיים שלה בחזרה. אף אחד לא יכול להבטיח לי ששחר אי פעם תאמר מילה, תלך, תצחק, תחייה. מרק פטריק, לעומת זאת, יחיה את חייו", כתבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully