וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופי: חוק ששינסקי יוכן על ידי ועדת הכספים

ועדת הכנסת הכריעה בשאלה איזו ועדה תכין את הצעת חוק ששינסקי למיסוי הגז והנפט בישראל. לפי החלטת הוועדה, ועדת הכספים היא שתכין את החוק, בהשתתפות יו"ר ועדת הכלכלה, כרמל שאמה

ועדת הכנסת החליטה הבוקר (שלישי) פה אחד כי ועדת הכספים היא שתדון ותכין את הצעת "חוק ששינסקי" למיסוי רווחי הנפט והגז לקריאה שניה ושלישית. מהוועדה נמסר כי יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ כרמל שאמה הכהן (ליכוד) יהיה חבר בוועדת הכספים באופן זמני, במקום חברת הכנסת עינת וילף (העצמאות).

דיוניה של הוועדה בעניין צפויים להתחיל מחרתיים בניהולו של יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני (יהדות התורה). לפי כוונת משרד האוצר וראש הממשלה, בנימין נתניהו, החקיקה תושלם עד לסוף החודש הקרוב.

החלטת ועדת הכנסת חותמת את הוויכוחים בין ועדת הכספים לוועדת הכלכלה בנוגע לשאלה מיהי הוועדה שראוי שתידון בנושא. חברי ועדת הכספים תבעו לקיים את הדיונים בוועדת הכספים ואילו יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ כרמל שאמה הכהן (ליכוד) תבע להקים ועדה משותפת לכספים ולכלכלה. כאמור, לבסוף הוחלט כי שאמה הכהן יצורף לוועדת הכספים כממלא מקום בדיוניה בחוק.

בכנסת מעריכים כי חברות הגז יפעילו בשבועות הקרובים את צבא הלוביסטים שלהם כדי ללחוץ על חברי הכנסת להעניק הטבות לחברות הגז. משרדי הלובינג פועלים מטעם חברות הגז, על מנת להשפיע על הח"כים לרכך את הצעת החוק לטובת חברות הגז. ההערכה היא שלנוכח המצב במצרים והפסקת אספקת הגז הטבעי ממדינה זו יתגייסו שורה של ח"כים למען חברות הגז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully