וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "ייתכן שנבקש מארה"ב מיליארדי דולרים לביטחון"

שר הביטחון חושש מההתפתחויות האחרונות באזור. בראיון ל"וול סטריט ג'ורנל" הדגיש ברק כי ישראל עשויה לבקש מארה"ב תוספת של 20 מיליארד דולר לסיוע הביטחוני

השינויים הדרמטיים שטלטלו בשבועות האחרונים את המזרח התיכון, הניעו את שר הביטחון אהוד ברק לומר, שישראל עשויה לבקש מידידתה ארצות הברית תוספת של 20 מיליארד דולר לסיוע הביטחוני. ברק אמר את הדברים בראיון שמתפרסם היום (שלישי) ב"וול סטריט ג'ורנל".

עם זאת, ברק הדגיש בראיון כי השינויים באזור מבורכים. לדבריו, "זוהי רעידת אדמה היסטורית. זוהי תנועה בכיוון הנכון, זוהי תנועה של החברה הערבית לקראת קדמה". ברק הוסיף כי "ייתכן שאירן וסוריה יהיו האחרונות שיספגו את תוצאות הגל הזה". שר הביטחון סבור כי ייתכן שדעת הקהל המצרית תנסה להביא לקירור היחסים בין האומה השכנה וישראל, על אף שנראה שמצרים תשמור על ההסכם "בשלב זה". ברק גיבה את דבריו בציון שיחה שקיים עם ראש המועצה הצבאית השולטת במדינה, מוחמד חוסיין טנטאווי.

ברק פנה למראייניו והסביר כי "נושא הסיוע הצבאי הופך להיות חיוני עבור ישראל, ואני מאמין שאף יותר חיוני עבורכם. ישראל אחראית וחזקה תוכל להיות גורם מייצב באזור בלתי יציב". שר הביטחון התייחס ל"תמורה" הישראלית לסיוע האמריקאי, ואמר כי "ישראל לא תוכל לדרוש סיוע צבאי נוסף מבלי להתקדם לקראת מהלך נועז במסגרת המשא ומתן עם הפלסטינים".

ברק התייחס בראיון גם לנאום המדיני שאותו צפוי לשאת ראש הממשלה בנימין נתניהו בשבועות הקרובים בקונגרס האמריקאי. לדבריו, נתניהו צפוי להציע לפלסטינים הסדר ביניים, שיכלול מדינה בגבולות זמניים – זאת לפני המשך הדיון בנושאי הליבה של הסכסוך, דוגמת זכות השיבה או נושא ירושלים. לדבריו, על מנת שהפלסטינים יסכימו להתקדם בתהליך, ישראל וארצות הברית יצטרכו לערוב לכך שמדובר רק בשלב זמני לקראת השגת הסדר קבע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully