וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם הנרי קיסינג'ר פנה לאובמה: "שחרר את פולארד"

פנחס וולף

7.3.2011 / 20:00

מזכיר המדינה האמריקאי לשעבר, הנרי קיסינג'ר, שלח מכתב לנשיא ארה"ב ברק אובמה וקרא לו לקצוב את עונשו של המרגל הישראלי ג'ונתן פולארד. "אני מאמין שהצדק יקויים על ידי קציבת המאסר"

הישג לקמפיין לשחרור הסוכן הישראלי יהונתן פולארד: זוכה פרס נובל לשלום, ד"ר הנרי קיסנג'ר, מי שכיהן כמזכיר המדינה תחת הנשיא פורד וכיועץ לביטחון לאומי יצא היום (שני) בקריאה לשחרורו של פולארד.

במכתבו לנשיא ארצות הברית, ברק אובמה, כתב קיסינג'ר כי, "בתחילה חשתי כי אין בידי די מידע על מנת לגבש עמדה בנושא. אך לאחר ששוחחתי עם ג'ורג' שולץ וקראתי את הצהרותיהם של ראש ה-CIA לשעבר ג'יימס וולסי, יו"ר ועדת המודיעין של הסנאט לשעבר, דניס דקונסיני, שר ההגנה לשעבר, קספר וינברגר והתובע הכללי לשעבר, מייקל מוקאסי, וכן את דבריהם של אחרים שאני מכבד את שיפוטם ואת המידע מכלי ראשון שיש להם בנוגע לתיק, אני מוצא את תמיכתם פה אחד בחנינה משכנעת. אני מאמין שהצדק יקויים על ידי קציבת מאסר העולם של פולארד לזמן שריצה עד כה".

גורמים אמריקאים העוסקים בפעילות למען שחרורו של פולארד הביעו אופטימיות רבה בעקבות מכתבו של קיסינג'ר. "דבריו של קיסינג'ר מדגימים בצורה הטובה והבולטת ביותר שהמידע הנגיש כיום מוכיח באופן חד משמעי שהמשך החזקתו של פולארד בכלא איננה משרתת את הצדק אלא להיפך", אמרו. "אנו מקווים שכפי שעשו קיסינג'ר ובכירים רבים נוספים, גם הנשיא אובמה יעיין בבקשות החנינה ויסכים כי זהו מקרה המחייב להפעיל את סמכות החנינה שברשותו".

קיסינג'ר מצטרף בתמיכתו לשחרור פולארד לבכירי ממשל לשעבר וחברי קונגרס בהווה, שחלקם אף עיינו בכל החומר החסוי הנוגע לפרשה. בין התומכים פומבית בשחרור, נמצאים סגן הנשיא לשעבר דן קווייל, מזכיר המדינה לשעבר ג'ורג' שולץ, התובע הכללי לשעבר מייקל מוקאסי, סגן שר ההגנה לשעבר לורנס קורב, ראש עריית ניו יורק לשעבר רודולף ג'וליאני, חתן פרס נובל אלי וויזל, וראש ה-CIA לשעבר ג'יימס וולסי. גם הרב קספר פאני משיקגו, בן דודה של מישל אובמה, רעיית הנשיא, שלח מכתב לבית הלבן בו קרא לנשיא לשקול את קציבת עונשו של פולארד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully