וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם נגיע לדיון - כדאי שנתניהו ישאר בבית"

רמי שני ופנחס וולף

6.3.2011 / 21:40

משפחות נספי אסון הכרמל הביעו ביקורת קשה על התלבטותו של נתניהו אם להתייצב לדיון מחר בכנסת. "הוא מזגזג, כי הוא מפחד. במקום לומר את האמת, הוא קבר את ועדת החקירה"

"לא כדאי לראש הממשלה לצאת מהבית, אם לדיוני הוועדה לביקורת המדינה יגיעו המשפחות השכולות מהדרום" כך אמרה הערב (ראשון) אולגה אוחנה, אלמנתו של מישר כפיר אוחנה, שנספה בשריפה בכרמל.

בתגובה לפרסומים לפיהם נתניהו שוקל מחדש את הגעתו לדיון הוועדה לביקורת המדינה בעניין מצב מערך הכבאות לפני השריפה בכרמל אמרה אוחנה: "אני חושבת שראש הממשלה צריך להיות שם. אם אני הייתי יכולה להגיע לשם הייתי רוצה לראות את נתניהו. אני הייתי שואלת אותו - למה הוא מונע הקמת ועדת חקירה ממלכתית? למה הוא מתחמק? אני משתוקת לדעת מה הוא יאמר, אם כי אני יודעת שתשובה חד משמעית אני לא אקבל. יתר השאלות גם צריכות להיות מופנות למשטרה, לשב"ס ולכבאות. אבל ועדת החקירה היא שאלת השאלות".

הערב מסרה לשכת נתניהו כי "יו"ר הוועדה, יואל חסון ביקש לזמן לוועדה לביקורת המדינה את המשפחות השכולות, על אף שאין קשר בין הדיון לשריפה. לשכת ראש הממשלה ביקשה לתאם הגעתם של נציגי המשפחות במטרה לקיים דיון ענייני בנושא ובשעה זו מתנהלים דיונים עם הוועדה. אנו מקווים כי יואל חסון אינו מבקש ליצור פרובוקציה במקום דיון ענייני בו ישתתפו נציגי המשפחות".

אוחנה אמרה בתגובה כי "אנחנו יודעים למה הוא מתחמק - כי ברגע שתקום ועדת חקירה ממלכתית הרבה אנשים ייאלצו ללכת הביתה, והם רוצים לשמור על המקום שלהם, בכל הכוח. ברור שכשהמשטרה והשב"ס חוקרים את עצמם יהיו כיסויים וחצאי אמיתות. הרי כל ארגון חוקר ובודק את עצמו. אבל זו אף פעם לא תהיה חקירה אמיתית. צריך ועדה נייטרלית".

בני משפחתו של ירון ברמי, שתקפו את השר אלי ישי במהלך עצרת הזיכרון ליקירם, יגיעו מחר לכנסת לדיון בוועדה. עינב ברמי, אלמנתו של ירון ברמי, טענה הערב כי "ביבי נתניהו מזגזג, כי הוא מפחד. במקום לומר למשפחות הנספים את האמת, הוא החליט לקבור את ועדת החקירה הממלכתית, כדי לשמור על הכיסא שלו בזמן שהמשפחות ישבו שבעה, כדי שלא יעוררו מהומות".

ברמי הוסיפה וסיפרה: "איבדתי את בעלי וכל יום אני כואבת ועצובה. כל יום שעובר, מבחינתי זה הישרדות. מעלימים ממני את האמת. רק ועדת חקירה ממלכתית תוביל לחקר האמת. בנוסף, ביבי לא הגיע לבקר את משפחות הנספים ולא התקשר למשפחות השכולות".

"אני חושבת שיהיו בוועדה מחר קרבות, כי עד היום לא קיבלנו תשובות לשאלות שלנו", העריכה ירדנה צדקי, חמותו של ירון ברמי. "מה שאנחנו רוצים הוא שתקום ועדת חקירה ממלכתית. שלא יבדקו 10 שנים אחורה מה קרה, אלא רק מה קרה ביום האירוע, מבחינת המפקדים והקצינים שהיו במקום. הפקירו את הילדים שלנו, והם ממשיכים בתפקיד שלהם. אני לא מצפה שראש הממשלה יענה על שאלות. הוא פוליטיקאי ויודע להתחמק ממתן תשובות, הוא ידבר רק על מערך הכבאות ולא על האסון".

"האצבע המאשימה לא מופנית אל נתניהו"

קרוב של חגי פנקר ז"ל, אמר כי "אם נתניהו ישתתף או לא ישתתף בדיון זה לא ישנה הרבה. הממשלה גם כך תעשה מה שהיא רוצה. אם הוא יהיה נוכח דווקא אשמח. כך הוא יוכל להפיק לקחים. לאו דווקא בנוגע למקרה שלנו, אלא במטרה למנוע אסונות עתידיים. היום אלו המשפחות שלנו שהלכו ונפגענו, וכדאי שיפיקו לקחים כדי לשפר את מערך הכבאות ולמנוע ממשפחות אחרות לחוות את הכאב".

לעומת התגובות הזועמות של משפחות הצוערים שנספו בשריפה, דני רוזן, בן זוגה של תנ"צ אהובה תומר, מפקדת משטרת חיפה שנספתה בשריפה בכרמל, אמר כי "מחר הייתי אמור לשאת דברים, וגם ראש הממשלה, ולכן אין לי שום סיבה להתלהם, אלא רק לשאת את דברי במסגרת הבמה שניתנה לי. אין לי כוונות להפחיד, להתלהם או ליצור פרובוקציות וכמו שידוע לכולם את האצבע המאשימה אני לא מפנה בראש ובראשונה לבנימין נתניהו, אלא כמו שמבקר המדינה חושב - כלפי אלי ישי".

"המשפחות של הנספים משב"ס זועמות כיוון שהן לא הוזמנו ולכן ההתלהמות עלולה להגיע מהכיוון הזה", הוסיף רוזן. "יש צורך בשקיפות בכל התהליך הזה. אני נגד התלהמות ופרובוקציות מחר, אני לא במשחק הזה".

נראה כי התסריט ממנו חושש ראש הממשלה הוא זה שחווה שר הפנים אלי ישי בטקס האזכרה לנספים בשריפה, שהתקיים בחודש ינואר. כשעלה ראש הממשלה לנאום אז באירוע, קראו המשפחות השכולות להוציא מן האולם את שר הפנים אלי ישי. גם לאחר עזיבתו של ישי, נשמעו מעת לעת קריאות ביניים במהלך נאומו של ראש הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully