וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה מינוי רון פרושאור לשגריר באו"ם

6.3.2011 / 11:48

יותר מחצי שנה לאחר פרישת גבריאלה שלו, אישרה הממשלה את מינויו של רון פרושאור לתפקיד שגריר ישראל באו"ם. נתניהו: "הוא היה שגריר מצוין בבריטניה"

הממשלה אישרה הבוקר (ראשון) שורה של מינויים בשירות החוץ בראשם אושר מינויו של שגריר ישראל בלונדון, רון פרושאור, לתפקיד שגריר ישראל באו"ם. מינויו של פרושאור שם קץ לשורה של עימותים שהתגלעו בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החוץ אביגדור ליברמן בנושא. נתניהו התייחס למינוי ואמר כי "רון פרושאור היה שגריר מצוין בבריטניה ובחירתו לשגריר באו"ם היא בחירה חשובה מאוד בעת הזאת".

ביולי 2010 סיימה פרופ' גבריאלה שלו את תפקידה כשגרירת ישראל באו"ם, ומאז ממלא את התפקיד באופן זמני מירון ראובן. נתניהו וליברמן התקשו מאז פרישתה של שלו להסכים על זהות מחליפה הקבוע, אך לאחר מספר חודשים הוצע התפקיד לשר להגנת הסביבה גלעדן ארדן. לאחר התלבטות ארוכה, הוא ויתר על ההצעה.

בהמשך נרשמה מתיחות בין ראש הממשלה לבין שר החוץ בעקבות הדלפה לעיתונות, לפיה נתניהו מבקש למנות את פרושאור לשגריר באו"ם ואת מקורבו, ראש המטה לביטחון לאומי, עוזי ארד, לשגריר בלונדון. ליברמן אף כינס מסיבת עיתונאים, בה הודיע לנתניהו כי לא יאפשר למנות את ארד לתפקיד. עם זאת, מינויו של פרושאור זוכה לברכת ליברמן שכן פרושאור היה המועמד המועדף עליו כבר מראשית הדרך.

לצד מינוי פרושאור, אישרה הממשלה את מינויים של אלון אושפיז לשגריר בהודו וסרי לנקה, דן אשבל לשגריר בנורבגיה ואסטוניה, חיים שחם לקונסול כללי במיאמי, אילן מור לשגריר בהונגריה, ודן שחם לשגריר בנמיביה, בוצואנה, זימבבווה וזמביה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully