וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיילים למח"ט: השב החייל שנפקד בשל פינוי ביתו

54 חיילים מחטיבת כפיר שלחו מכתב למפקד החטיבה בו הם מבקשים להחזיר לשירות את שמעון וייזמן, החייל שנפקד מהשירות במחאה על הריסת ביתו בחוות גלעד. "היחס אליו היה אטום"

עשרות חיילים מחטיבת כפיר אשר שירתו עם החייל שנפקד מהשירות במחאה על הריסת ביתו בחוות גלעד, טוראי שמעון וייזמן, פנו בימים האחרונים במכתב אל מפקד החטיבה וביקשו להחזירו אל הפלוגה. וייזמן נשלח ל-30 ימי מחבוש והודח מהחטיבה לאחר שהודיע כי יחזור לשירות רק לאחר שישוקמו הריסות ביתו במאחז חוות גלעד שפונה בשבוע שעבר.

"אנו, חבריו לנשק של וייזמן, פגועים מהיחס אליו. אנו סבורים שחייל שביתו נהרס על ידי המדינה צריך לקבל יחס רגיש יותר ולא אטום. ולכן אנו מבקשים להחזירו לפלוגה", כתבו החיילים למפקד החטיבה אלוף-משנה אורן אבמן.

הפנייה הנוכחית מצטרפת לטענות הקשות שהעלו המתנחלים ותושבי חוות גלעד נגד ההחלטה להדיח את וייזמן מהחטיבה ולגזור עליו ימי מחבוש. אמש קיימו פעילי ימין מפגן מחאה מול כלא שש, בו כלוא וייזמן, בדרישה לשחררו.

"נעשה לו משפט שדה"

ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) התייחס למקרה ואמר, כי "משפט השדה שנעשה לוייזמן מעיד על אטימות ונקמנות של הצמד ברק וביבי, זוהי התנהלות חסרת רגישות שבה הורסים בית של חייל הנמצא בפעילות מבצעית ולאחר מכן עוד שולחים אותו לכלא".

אין זו הפעם הראשונה שבה מביעים חיילי חטיבת כפיר את מחאתם נגד פינוי בתים או הריסת מבנים. בעבר הניפו חיילי החטיבה שלטים במהלך טקס השבעה שנערך בכותל המערבי בירושלים וכן בבסיס צבאי לאחר הריסת מבנים בדרום הר חברון. במקרה נוסף נתפסו שלטים בבסיס ההכשרה של החטיבה שהיו אמורים להיות מונפים באירוע של החטיבה.

דובר צה"ל מסר בתגובה לדברים, כי "באופן עקרוני, במידה ומתקבל מכתב בידי גורמי צה"ל תשובה נמסרת ישירות לפונים ולא באמצעות כלי התקשורת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully