וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימותים אלימים בהפגנות בשייח ג'ראח ובסילוואן

איילה חננאל ואריאל נוי

4.3.2011 / 17:34

בהפגנה השבועית בשיח' ג'ראח נעצרו שלושה מפגינים, לאחר שניסו לפרוץ לבית יהודי בשכונה. פעוט יהודי בן שנתיים נפצע קל לאחר שנפגע מגולה שיודתה לעברו בסילוואן

עימותים אלימים פרצו היום (שישי) במסגרת ההפגנה השבועית שעורכים פעילי שמאל בשכונת שייח ג'ראח במזרח ירושלים. מהמשטרה נמסר כי שלושה פעילים עוכבו לחקירה במהלך, לאחר שניסו להכנס בכוח לאחד מהבתים היהודיים במקום ונבלמו על ידי המשטרה. לעומת זאת, בתנועת "סולידירות שייח ג'ראח" טוענים כי המשטרה הייתה זו שהפעילה אלימות כלפיהם ואף פצעה באורח קל מספר מפגינים.

לטענת פעילי השמאל, "שוטרים רעולי פנים היכו את המפגינים אשר עמדו על המדרכה במקום וקראו סיסמאות כנגד גירוש תושבים פלסטיניים מבתיהם ומסירת בתים אלו לידי מתנחלים". מתנועת סולידריות נמסר כי "בשבוע שבו תושבי ישראל התבשרו על התנחלות חדשה באזור בית חנינא, החליטה המשטרה שוב להפגין את הטייתה הפוליטית ולהפעיל אלימות לא מבוקרת כלפי הפגנה שקטה, לא אלימה וחוקית. יש לקוות כי כיסוי הפנים והסתרת תגי הזיהוי של השוטרים האלימים נעשתה לא רק על מנת לחמוק מלתת את הדין על פעולתם הלא חוקית, אלא גם מתוך הבנה כי אלו פעולות שהבושה יפה להן".

קודם לכן היו עימותים בין המשטרה לבין צעירים פלסטינים בכפר סילוואן, במהלכם אף נפצע באורח קל פעוט יהודי בן שנתיים. הפעוט נפגע בראשו מגולה שיודתה לעבר בית יהונתן שבשכונת סילוואן בירושלים. זאת לאחר שצעירים ערבים יידו אבנים וגולות לעבר הבית, לאחר שהתעמתו עם שוטרי יס"מ שהגיעו לשוכנה לאחר תפילת יום השישי. המיידים פוזרו על ידי כוחות הביטחון תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות והפעוט פונה במצב קל לבית החולים "הדסה - הר הצופים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully