וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני הרוגים בהתרסקות מטוס קל ליד מחניים

עידן אבני ואריאל נוי

3.3.2011 / 12:45

מטוס קל מדגם ססנה נשרף כליל לאחר שהתרסק סמוך לצומת מחניים בגליל העליון. לאחר שכוחות הכיבוי הצליחו לכבות את הלהבות קבע רופא מד"א את מותם של נוסעיו

יח"צ - חד פעמי

(צילום: יובל בן אבו. עריכה :טל רזניק)

מטוס קל מסוג ססנה התרסק הבוקר (חמישי) סמוך לצומת מחניים בגליל העליון, ליד הכפר טובא זנגריה. כתוצאה מההתרסקות נשרף המטוס כליל. כוחות הכיבוי הוזעקו למקום והשתלטו על הלהבות. לאחר מכן איתרו כוחות ההצלה את גופות הטייס ונוסע נוסף.

מטוס קל התרסק סמוך לכפר טובא זנגרייה, מרץ 2011. משה אסרף, ג'יליס
"ראינו מטוס קל בוער, אבל לא היה לנו הרבה מה לעשות"/ג'יליס, משה אסרף

המטוס, מדגם ססנה 172, יצא מהרצליה לכיוון ראש פינה. באמצע הדרך דיווח על תקלה במנועו למגדל הפיקוח בראש פינה וניסה לנחות במקום, אך התרסק כשלושה קילומטרים לפני הנחיתה. המרחב האיזורי במקום נסגר לתנועת מטוסים עקב ההתרסקות ובמנהל התעופה האזרחית חוקרים כעת את נסיבות האירוע..

מי שזיהה כי המטוס נעלם מהרדאר הם אנשי מגדל הפיקוח בשדה התעופה שהזעיקו את כוחות ההצלה למקום. המסוק התרסק בשטח סלעי לא מיושב סמוך לבסיס צה"ל בקרבת הירדן הההרי, שהגישה אליו קשה, כשלושה קילומטרים לפני הנחיתה.

"כל המטוס בער, כנראה יחד עם אנשי הצוות"

דייויד פישר פרמדיק של מד"א שהגיע למקום סיפר לוואלה! חדשות כי "הגענו למקום ההתרסקות וזיהינו כבר מהאוויר את המטוס הבוער. נחתנו וניסינו לרוץ לכיוון המטוס על מנת לבדוק האם יש ניצולים אך לא הצלחנו להתקרב. כוחות הכיבוי הצליחו לכבות את האש ורופא קבע את מותם של הנוסעים"

דובר שירותי הכבאות בגליל העליון, יאיר אלקיים סיפר לוואלה! חדשות: "קיבלנו הודעה על מטוס שהתרסק מדרום לכפר טובא זנגריה. מיד שלחנו למקום האירוע כוחות ובהם שני צוותי כיבוי אש. תחילה נתקלנו בבעיות גישה והתקשינו למצוא את המקום המדויק, אך עם הכוונה משדה התעופה מחניים, הגענו למקום וזיהינו מטוס קל בוער. כיבינו את האש במטוס, אך לא ראינו את צוות המטוס".

מנהל מגן דוד אדום מרחב ירדן, אלי פרץ שהגיע למקום סיפר: "ראינו מטוס קל בוער, אבל לא היה לנו הרבה מה לעשות. כל המטוס בער, כנראה יחד עם אנשי הצוות".

* עדכון ראשון - 10:45.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully