וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם השנייה: הספינות האירניות יחצו את סואץ

גורם רשמי בצוות המפעיל את תעלת סואץ סיפר כי הספינות האירניות, שישראל כינתה את מעברן "פרובוקציה", יחצו אותה שוב מחר בבוקר, בדרכן לים האדום

שתי ספינות חיל הים האירני יחצו מחר (חמישי) את תעלת סואץ פעם נוספת, הפעם בדרכן לים האדום. גורם רשמי בצוות המפעיל את התעלה אמר: "הספינות האירניות יחצו את תעלת סואץ מחר בשיירה שתגיע מהים התיכון". הגורם, שביקש להישאר בעילום, אמר לסוכנות הידיעות רויטרס, כי הן יחצו את התעלה בשעות הבוקר. ישראל כבר הודיעה בעבר שהיא רואה במעבר הספינות "פרובוקציה" אירנית.

שתי הספינות סיימו לחצות את תעלת סואץ ביום שלישי שעבר, והן חברו לכלי שיט סוריים ועגנו בנמל לאטקיה. מדובר במשט האירני הראשון העובר בתעלת סואץ מאז המהפכה האיסלמית בשנת 1979.

כבר בחודש שעבר הודיעה אירן על כוונתה להשיט דרך התעלה את שתי האוניות, הפריגטה "אבלנד" וספינת המטען "חארג". מחיל הים האירני נמסר כי האוניות ישהו כשנה בים התיכון, ויפעלו במשימות שמטרתן איסוף מודיעין.

בשבוע שעבר התייחס ראש הממשלה, בנימין נתניהו, למעברן הצפוי של הספינות בתעלה ואמר כי ישראל רואה את הדבר בחומרה. לדבריו, טהרן מנצלת את חוסר-היציבות בתקופה האחרונה במזרח התיכון כדי להרחיב את השפעתה באזור, ושיט ספינות אירניות בים התיכון הוא דוגמה מובהקת לכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully