וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי אסון הכרמל: חסרים 330 כבאים לעמוד בתקן

פנחס וולף

2.3.2011 / 14:34

למרות הפניית 322 מיליון שקלים להעברת מערך הכבאות למשרד לביטחון פנים, עדיין חסרים 330 כבאים בכדי לעמוד בתקן שנקבע. מנכ"ל המשרד: "להיות מוכנים לפני הקיץ"

נתונים מדאיגים בנוגע למצבת כוח האדם בשירותי הכבאות הוצגו היום (רביעי) בדיון בוועדת הכספים של הכנסת שדנה בהעברת שירות הכבאות ממשרד הפנים למשרד לביטחון פנים. על פי הנתונים, שהציג המשרד לביטחון פנים, חסרים היום כ-330 כבאים במדינת ישראל, כך על פי התקן הישראלי שלא השתנה כבר עשור. מנכ"ל המשרד לביטחון פנים, יעקב גנות, הסביר כי בעוד שהתקן הממוצע באירופה עומד על למעלה מ-600 כבאים למיליון תושבים, בישראל ישנם 160 כבאים, בלבד, למיליון תושבים.

גנות הוסיף כי עדיין לא קיים סיכום עם משרד האוצר על תוספת כוח האדם והביע את תקוותו שעד סוף השבוע הנושא ייפתר. לדבריו, קיימת בעיה גם בנושא ההצטיידות, הארגון וההכשרות במערך הכיבוי. כך, למרות שלפי התקן, חליפות הכבאים אמורות לשמש את הצוות במשך חמש שנים, ישנן חליפות בנות עשר שנים. "אנחנו מנסים לעשות את הטוב ביותר בזמן הקצר ביותר. בעוד חודשיים יגיע הקיץ ועלינו להיות ערוכים. צריך לגייס, להכשיר ולרכוש", אמר גנות.

ראש אגף בקרה ותכנון במשרד לביטחון פנים, דני קריבו, הסביר את השינוי שעתיד להתבצע במערך הכבאות ואמר כי "יקום מערך כיבוי ארצי היררכי, עם מדרג פיקודי וקצינים ובנוסף מערך מתנדבים. נכון לעכשיו הוזמנו 28 כבאיות וטרם אושרו 19 כבאיות נוספות".

"הממשלה פוחדת להתמודד עם הבעיה האמיתית"

מדבריו של יו"ר ועד העובדים של שירות הכבאות, טפסר יואב גדסי, עולה כי המצב חמור עוד יותר. "אנחנו עומדים להודיע על פיטורי 81 כבאים שלא מתוקצבים", אמר. "האוצר יודע איך חונקים. אם לא יהיו הסכמות עוד שבועיים, אולי צריך לגרוס את התוכנית הקיימת". גנות, עם זאת, הבהיר כי מדובר ב"דרמטיזציה של המצב".

ועדת הכספים אישרה את העברתם של 322 מיליון שקלים ממשרד הפנים למשרד לביטחון פנים לצורך היכולת לבצע את הרפורמה בכבאות. חברי הכנסת דוד אזולאי (ש"ס) ושלי יחימוביץ' (העבודה) מחו על העובדה שהרפורמה במערך הכבאות לא עברה חקיקה ואילו יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני (יהדות התורה) אמר כי "הממשלה פוחדת להתמודד עם הבעיה האמיתית של מערך הכיבוי בישראל ואיננה מעזה לשנות את המצב של הכבאות בארץ. החשש נובע כנראה מסיבות פוליטיות ומחברי מרכז".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully