וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעצרים בהפגנה בחיפה נגד עליות המחירים

קובי מנדל

1.3.2011 / 19:15

חמישה נעצרו במהלך הפגנת ארגונים חברתיים מול כנס בו צפוי לנאום שר האוצר יובל שטייניץ. המפגינים התעמתו עם המשטרה, שטענה כי המפגינים הפרו את התוואי עליו הוסכם

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק; עריכה: עידן גוראל)

עימותים נרשמו הערב (שלישי) במהלך הפגנת העובדים הסוציאליים ומובילי מחאת הדלק מחוץ לכנס הנערך במרכז הקונגרסים בחיפה בו צפוי לנאום שר האוצר יובל שטייניץ. המשטרה ביקשה לפנות את המפגינים, ועימותים נרשמו בין המשטרה למפגינים. חמישה מהם נעצרו.

פקד יקי אוחנה, דובר מרחב חוף, אמר כי "הוגשה בקשה לקיום ההפגנה בעקבות המצב הכלכלי. תנאי ההפגנה הוסברו למארגנים וההפגנה אושרה". לדבריו, חלק מהמפגינים החלו להתקדם לעבר מרכז הקונגרסים - בניגוד לתנאים שהותנו מראש ועליהם הוסכם. "המפגינים הוזהרו על ידי מפקד האירוע. מדובר על חמישה מעצרים של מפרי סדר ובהמשך ייפתחו תיקים פליליים נגדם ונגד מארגני ההפגנה".

מתנועת "השמאל הלאומי", שאחד מפעיליהם נעצר הערב בהפגנה, נמסר בתגובה כי האיש, מאיר סירוטה, "נעצר מבלי שנטל כל חלק בהתפרעות. למעמד הבינוני, שהולך למילואים ומשלם מסים, נמאס להיות פראייר. אנו רוצים להחזיר את ישראל לישראלים. 'ביבי הביתה - והדלק עלינו'".

"מעמד הביניים - יסוד המדינה"

מוקדם יותר היום סיפר מנהיג מטה המאבק האזרחי, זאב גראואר, לוואלה! חדשות כי מטרת המחאה היא להראות לשר האוצר כי הציבור לא ישתוק עד שהשיטה הכלכלית לא תשתנה. "איפה ששטייניץ נמצא, שם נהיה ונמשיך לרדוף אותו. בשיטה הנוכחית הממשלה מטפחת את הגג ונוטשת את היסודות. מעמד הביניים הוא היסודות של המדינה וברגע שאנחנו נקרוס, כל המדינה תקרוס". לדבריו, "האזרחים נלחמים על הישרדותם ועתידם. האיום האירני הוא כעין וכאפס לעומת מה שקורה פה, בחצר האחורית של המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully