וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביה של ענת אלימלך: "הוכח שהמשטרה התרשלה"

1.3.2011 / 14:15

לאחר שביהמ"ש קבע סופית כי הדוגמנית והשחקנית ענת אלימלך נרצחה על ידי בן זוגה לשעבר, קורא אביה להקים ועדת חקירה שתבחן מחדלים בחקירת הרצח. "טפטפו לעיתונים שענת היא הרוצחת"

"אני מודה לבית המשפט על שעשה את העבודה שהמשטרה הייתה צריכה לעשות בעבר וקבע שענת נרצחה על ידי אפוטה", כך אמר היום (שלישי) אבי אלימלך, לאחר שהותר לפרסום כי בית המשפט קבע לאחרונה שבתו הדוגמנית והשחקנית ענת אלימלך, נרצחה על ידי בן זוגה לשעבר דוד אפוטה. לדברי האב, "מדובר בהחלטה אמיצה. בית המשפט הבין את הבעייתיות, את העובדה שהחקירה שובשה ועשה עבודה יסודית ואני מודה לו על כך".

14 שנים לאחר הרצח של ענת וההתאבדות של בן זוגה לשעבר אפוטה, הותר כאמור לפרסם כי בית המשפט קבע באופן רשמי שאלימלך נרצחה על ידי אפוטה ושאחד מאחיו שיבש את הראיות בזירה. גופתה של אלימלך ובן זוגה לשעבר דוד אפוטה, נמצאו ללא רוח חיים בדירתו של אפוטה בדצמבר 1997, כאשר שניהם נורו ואקדח נמצא ליד ידה של אלימלך. תחילה פורסמו מסקנות סותרות לגבי האירוע, כאשר בין השאר נטען כי אלימלך היא זו שירתה באפוטה ולאחר מכן התאבדה, מה שהוביל לכך שהיא נקברה בחלקת מתאבדים בבית העלמין.

לבסוף, קבעה חקירת המשטרה כי אפוטה הוא זה שרצח את אלימלך. עוד עלה בחקירה כי אביה של אלימלך אשר הגיע לדירתו של אפוטה מכיוון שלא הצליח ליצור עמה קשר, התקשר לאחיו של אפוטה, יוסף, ולמשטרה. בזמן שהשוטרים המתינו לפורץ מנעולים שיגיע לדירה, נכנסו יוסף ואח נוסף לדירה דרך הגג והניחו את האקדח בסמוך לידה של אלימלך.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הבת שלי נקברה בחלקת מתאבדים". ענת אלימלך/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאביה של ענת תלונות רבות על התנהלות המשטרה בפרשה ועל כך שלתקשורת הודלף שבתו היא הרוצחת. "המשטרה יצאה אחרי חודש בהודעה שהוא הרוצח, אבל הנזק כבר נעשה לי. הבת שלי נקברה בחלקת מתאבדים. חודש וחצי טפטפו לעיתונים שענת היא הרוצחת ושהיא התאבדה. החוקר אמר לי ככה בעצמו, אמרו לי באיזשהו שלב שמוכנים לעשות לי 'טובה' ולא לקבוע מי הרוצח. עכשיו הם מכחישים את זה".

אלימלך קורא להקמת ועדת חקירה שתבחן את המחדלים, לדבריו, בחקירת הרצח. "אני את שלי השגתי חלקית, אבל לצערי, לקח 14 שנה לטהר את שמה של הילדה המסכנה הזאת. אני כבר איבדתי אמונה באנשים, שכחתי איך מחייכים". למרות הכאב, אלימלך, שיוצג על ידי ד"ר יפעת ביטון ממרכז "תמורה", מבהיר שאין לו תלונות נגד כל המשטרה. "אני מאוד מתפלא שככה התנהלה החקירה. אני מכיר הרבה קצינים שעשו עבודה נאמנה, כמו תת-ניצב אהובה תומר, חברה אישית שלי שאני גאה שהכרתי או אריה עמית, אבל מי שטיפל בנושא של בתי עשה עבודה רשלנית. אני לא רוצה שיקרו מקרים כאלה למשפחות אחרות".

בשנת 2004 הגישו אביה ואחיה של אלימלך תביעה לבית המשפט בו ביקשו שייקבע רשמית כי אפוטה הוא הרוצח, וכן ביקשו פיצויים בגובה 9.25 מיליון שקלים. השופט, מנחם כהן, קבע לאחרונה בהתבססו על ממצאי חקירה ועדותיהם של השוטרים כי אפוטה היה רכושני כלפי אלימלך, שנפרדה ממנו כחודשיים קודם לכן, והוא זה שביצע את הרצח ולאחר מכן התאבד. עוד נקבע כאמור כי האח יוסף שיבש את הראיות. בית המשפט החליט כי בני משפחת אלימלך אכן זכאים לפיצויים - אשר סכומם ייקבע בהמשך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully