וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב דרוקמן לרה"מ: מתיישבי יו"ש אינם אויבים

מוטי לוי

1.3.2011 / 11:11

אחד מבכירי הרבנים בציונות הדתית שיגר מכתב לנתניהו בעקבות הפינוי בחוות גלעד ומחה על "פגיעה חמורה ברגשות הדתיים של המתיישבים". נתניהו: האחריות על הפינוי אתמול מוטלת על ברק

הרב חיים דרוקמן, ראש ישיבת אור עציון ומבכירי הרבנים בציונות הדתית, שיגר הבוקר (שלישי) מחאה חריפה לראש הממשלה בנימין נתניהו על פינוי חוות גלעד אתמול. לדברי מקורביו, הרב מחה על "ירי מכוון לעבר אזרחים ועל הפגיעה החמורה ברגשותיהם הדתיים של המתיישבים - תופעה שחוזרת על עצמה בכך ששוטרים גררו בבושת פנים נשים נשואות ונערות שהיו במקום".

במחאתו לראש הממשלה ציין הרב דרוקמן שראוי היה שפעילות דומה של "הרס אוהלים, צריפונים ופחונים" ביהודה ושומרון הייתה מתואמת עם מנהיגי הציבור הדתי וציבור המתיישבים. לדבריו "המתיישבים ביו"ש אינם אויב המדינה ולפיכך לא מכוונים עליהם כלי נשק".

סומך על ראש הממשלה, ברק הוא אחד השרים שלו".

בתגובה למחאת הרב דרוקמן פנה נתן אשל, ראש לשכתו של נתניהו, לאפרים מאיר, עוזרו של דרוקמן, והבהיר לו כי בדיון שהתקיים אמש אצל ראש הממשלה הועלה לדיון הפינוי בחוות גלעד, לצד הירי והפגיעה ברגשותיהם הדתיים של המתיישבים. בדיון של נתניהו השתתפו גם היועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין, שר הביטחון אהוד ברק, השר לעניינים אסטרטגיים משה יעלון והמפכ"ל המיועד יוחנן דנינו. בסיומו הטיל נתניהו את כובד האחריות לפינוי, גם בדיעבד וגם למכתחילה, על שר הביטחון אהוד ברק.

בשיחה עם וואלה! חדשות אמר הרב דרוקמן, כי "אני מצטער מאוד שהדברים נעשו כפי שנעשו, טוב יהיה אם מכאן ולהבא הדברים לא יחזרו על עצמם". בתגובה להטלת האחריות של נתניהו על ברק אמר דרוקמן כי "אני סומך על ראש הממשלה, ברק הוא אחד השרים שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully