וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילי הימין על הכוונת של ברק: "עשו פרובוקציה"

רמי שני

1.3.2011 / 11:18

במהלך סיור באימון של חטיבת גבעתי בנגב, התייחס שר הביטחון לאירועים האלימים בחוות גלעד. "אי אפשר לתת לאזרחים ליטול את החוק לידיהם. ההתפרעויות האלה מזיקות"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף. עריכה: גדי וינסטוק)

שר הביטחון אהוד ברק התייחס היום (שלישי) לאירועים האלימים ולהפרות הסדר שהתרחשו אתמול בבוקר בעת הריסת המבנים בחוות גלעד. במהלך סיור באימון של חטיבת גבעתי בנגב, אמר ברק כי "אי אפשר לתת לאזרחים ליטול את החוק לידיהם. ההתפרעויות האלה מזיקות לכלל המבנה של שלטון החוק במדינה. הן לא מייצגות, הן פעולות שנעשו ע"י קבוצות קטנות שהתנהגותם בלתי ראויה ונמשיך לטפל בה".

ברק הוסיף כי "הייתה פרובוקציה, שימוש בכוח והתנגדות להוראות חוקיות של אנשים שנשלחו מטעם המדינה. נמשיך לתת גיבוי, ככל שצריך ונפעל כדי שמרות המדינה על אזרחיה תתקיים. זהו תנאי יסוד לדמוקרטיה חפצת חיים".

"כמו במקומות אחרים שם ישנה הפרת חוק שיטתית ומתמשכת, נטפל במקרה בעיתוי הנכון ובצורה הנכונה. אנחנו צריכים בו זמנית לפעול נגד בנייה בלתי חוקית בקרקע שהיא קרקע פלסטינית פרטית. ביהודה ושומרון חיים רבע מיליון ישראלים שרובם הגיעו לשם באישור ובברכה של ממשלות ישראל לדורותיהם, אך הם חיים בתוך יישובים מסודרים וגם להם צרכי התפתחות וצרכים אנושיים שיש לספק להם. הממשלה צריכה לתת עליהם את הדעת".

תנאי לדמוקרטיה

ברק התייחס גם לחייל צה"ל, שהכריז אמש על נפקדות מהצבא בתגובה לאירועים בחוות גלעד. לדברי ברק, "אנחנו נטפל בכל הרצינות במקרה. אנחנו חברה שרוצה לשמור על גורלה ולפעול בכיוון הנכון, ולא לתת לאנרכיה להשתלט".

שר הביטחון התייחס גם לאירועים האחרונים במצרים והשפעתם על התחממות הגזרה הדרומית. "ברור שכרגע אנחנו מרוכזים במה שקורה במצרים. עד שהדברים יירגעו, הדריכות בגבול גבוהה. ישנו מאמץ אינטנסיבי שהוגדל עוד יותר על ידי פיקוד הדרום, ובמסגרתו אנו מאיצים את פריסת הגדר בגבול כדי שניהיה מוגנים ככל שאפשר, וכמו כן כדי למנוע את התרחבות ההגירה הבלתי חוקית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully