וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב מאיימת על קדאפי: כוחות צבא נעים לכיוון לוב

מערכת וואלה! חדשות

28.2.2011 / 21:13

הפנטגון הכריז כי הצבא מזיז כוחות ימיים ואוויריים באזור לוב למקרה הצורך. מוקדם יותר הזהירה קלינטון כי "כל האופציות על השולחן". קדאפי: ארה"ב היא לא המשטרה הבינלאומית

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

הלחץ הבינלאומי על שליט לוב מועמר קדאפי הולך וגובר ומגיע כעת אף לשלב האיומים הצבאיים. הפנטגון הודיע הערב (שני) כי כוחות של הצי וחיל האוויר האמריקאי באזור לוב ימוקמו מחדש על מנת לאפשר גמישות בטיפול במלחמת האזרחים במדינה. "אנשינו בוחנים תוכניות פעולה שונות, וניתן לומר שהזזת הכוחות תוכל לאפשר גמישות בהפעלתם במידה ותתקבל החלטה בנושא", אמר דובר הפנטגון, דיוויד לאפן.

דובר הבית הלבן, ג'יי קרני, אמר כי ארצות הברית עדיין בוחנת את צעדיה מול לוב וכי כל האפשרויות נמצאות על השולחן. לדברי קרני, וושינגטון ובעלות בריתה דנות באפשרות להטיל מצור אווירי על לוב. דובר הפנטגנון הסתפק בהודעה כללית על מספר אפשרויות שנבחנות כעת באשר להתמודדות עם המשך אלימות משטרו של קדאפי כלפי מתנגדיו בלוב. לצי האמריקאי יש נוכחות קבועה בים התיכון והוא מחזיק בנוסף שתי נושאות מטוסים באזור המפרץ הפרסי.

מוקדם יותר אמרה שרת החוץ של ארה"ב, הילרי קלינטון, כי שליט לוב, מועמר קדאפי, משתמש בשכירי חרב ובריונים כדי לדכא את עמו וקראה לקדאפי להתפטר באופן מיידי. קלינטון דיברה בכינוס בנושא לוב, והמשיכה בקו הנוקשה נגד משטרו של קדאפי כשאמרה כי "קדאפי ואלו הסובבים אותו צריכים להימצא אחראים למעשיהם, העומדים בניגוד לחוק הבינלאומי ולהגינות הבסיסית". עוד הוסיפה, כי מבחינת הצעדים של הקהילה הבינלאומית נגד קדאפי, "שום אופציה לא נפסלת. הגיע זמנו של קדאפי ללכת, עכשיו, ללא כל אלימות נוספת או עיכובים".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

קדאפי: אובמה הוא בחור טוב

קדאפי עצמו לא נותר חייב ובראיון לא מצולם שהעניק לרשת ABC אמר שליט לוב, כי "ארצות הברית היא אינה המשטרה הבינלאומית של העולם". קדאפי אף הוסיף כי ברק אובמה, הוא "איש טוב", אולם ייתכן שהוא מקבל מידע מוטעה בנוגע למצב בלוב. כשנשאל האם הוא מתכוון להתפטר, ענה קדאפי כי הוא לא יכול להתפטר מכיוון שאין לו כל תפקיד רשמי במדינה וטען: "כל העם שלי אוהב אותי, הם מוכנים למות כדי להגן עליי",.

בראיון טען קדאפי כי לוב הינה בת ברית של ארצות הברית במאבק נגד אל-קאעדה, אולם ארצות מערביות "נטשו אותה". לדבריו, "אולי המערב אף מעוניין לכבוש את לוב".

בתוך כך, קדאפי, הטיל על ראש מנגנון המודיעין, בוזיד דרדרה, לנהל מגעים עם הנהגת המורדים השולטים במזרח המדינה. כך דיווחה רשת "אל-ג'זירה". במקביל, דווח בכמה כלי תקשורת ערביים כי מטוסים של חיל האוויר הלובי מפציצים היום מחסני נשק ותחמושת במזרח המדינה.

* עדכון ראשון - 19:13.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully