וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

24 שנות מאסר נגזרו על "הרב המתעלל" אליאור חן

28.2.2011 / 14:29

שלוש שנים לאחר שנחשפה הפרשה, נשלח חן לתקופת מאסר ממושכת. כמו כן, הוא נדרש לפצות את קורבנותיו במאות אלפי שקלים. חן הורשע בכך שהנהיג כת שחבריה התעללו באכזריות בקבוצת ילדים

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר. עריכה: טל רזניק. קריינות: אביב אברמוביץ')

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (שני) 24 שנות מאסר על "הרב המתעלל", אליאור חן, שהורשע בחודש נובמבר האחרון בכך שהנהיג כת שחבריה התעללו באכזריות בקבוצת ילדים. עוד נקבע, כי חן יפצה את שמונת הילדים בהם התעלל ב-700,000 שקלים בסך הכל.

"הנאשם השליט משטר של טרור ואימה כלפי הילדים שכלל אלימות קשה, ביזוי והשפלה", כתב השופט יורם נעם בגזר הדין. "מדובר במעשה התעללות ותקיפה אכזריים, מחרידים ומזעזעים שביצע הנאשם יחד עם עושי דברו כלפי הילדים, באופן תדיר ולאורך מספר חודשים. מעשים אלה הסבו לחלק מהילדים חבלות חמורות, הותירו בחלקם צלקות קשות בגוף ובנפש, ואת הצעיר שבהם, לדאבון הלב, פגוע אנושות במצב של חוסר הכרה מתמשך המוגדר צמח".

השופט נעם הוסיף שהשיקול המרכזי והמכריע במתן הענישה הינו שיקול הגמול, אשר נדרש לשם "הוצאת מעשיו האכזריים והנפשעים של הנאשם". הוא הוסיף שהעונש חייב להיות מסר מרתיע ואפקטיבי, ולכן גזר על חן 24 שנות מאסר בפועל וכן הורה לו לפצות שניים מהילדים ב-200,000 שקלים כל אחד, ואת ששת הילדים הנותרים ב-50,000 שקלים כל אחד.

"זכותו למשפט הוגן נטחנה עד דק"

אביו של חן, יעקב, אמר לאחר גזר הדין כי בנו חף מפשע ומתח ביקורת על פרקליטו של חן, עו"ד אריאל עטרי, שבמהלך המשפט לא חקר עדים ולא העלה את חן להעיד, ואמר עוד כי חלק מהעדים שעלו להעיד שיקרו בביהמ"ש. החטא היחיד של חן, לדברי אביו, הוא שהמעשים נעשו אצלו בבית, וכי הוא לא נמלט לברזיל אלא עזב כחוק משום שחשש שילדיו יילקחו ממנו.

הרב אברהם פרויליך, שהגיע כנציג העדה החרדית השווה את חן לדרייפוס, טען כי הוא חף מפשע, כי היו סתירות רבות בעדויות וכי יגיע משפט חוזר בו ייצא זכאי. פרקליטו של חן, עו"ד אריאל עטרי, דחה את הטענות שהושמעו נגד מרשו ואמר כי "הזכות של הנאשם למשפט הוגן נרמסה עד דק על ידי בית המשפט. ציפיותינו היו נמוכות מגזר הדין אבל נערער לבית המשפט העליון". לדברי עטרי הטענות נגד חן "הושמעו על ידי אנשים שבאו היום פעם ראשונה לדיונים, לא יודעים מה התנהל בהם ולא מכירים את חומר החקירה". עוד אמר עטרי כי הדרך בה הוא בחר, שלא לחקור עדים, התקבלה לאחר שחן נתן את הסכמתו לכך ומתוך מטרה להימנע מפגיעה נוספת בזכותו למשפט הוגן. התובע במשפט, עו"ד אריאל מור, מפרקליטות מחוז י-ם, אמר כי "גזר הדין מהווה סיום לפרשה שנמשכה שלוש שנים. מדובר באחת מפרשות ההתעללות הקשות ביותר, שלא נראו כמותה בישראל".

הפרשה נחשפה במרץ 2008, ומיד עם היוודע החשדות נגדו, נמלט חן לברזיל. הוא הוסגר לישראל, והוגש נגדו כתב אישום, המייחס לו שמונה אישומים של התעללות בקטין או בחסר ישע, ותקיפת קטין או חסר ישע הגורמת חבלה חמורה. בית המשפט הרשיע את חן בכמעט כל העבירות נגדו בחודש נובמבר האחרון.

חן וחבריו הורשעו בהתעללות בילדיה הקטנים של מי שכונתה "האם המתעללת". חברי הקבוצה, וחן בראשם, התעללו באופן סדיסטי בילדים הקטנים לאחר שחן טען שבילדים הקטנים שוכנים "מזיקים ורוע", והחל להורות לחברי הקבוצה, וגם לבצע בעצמו, "תיקונים" בילדים. בין השאר הם טלטלו את הילדים, הכו אותם, קשרו אותם והאכילו אותם בצואה. עד היום אחד הילדים נמצא במצב קשה וזקוק לטיפול סיעודי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully