וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תייר חולץ משביל הנחש במצדה - בעזרת הרכבל

רמי שני

27.2.2011 / 14:31

חילוץ בין שמים וארץ: תייר בן 55 חש בלבו בעת שטיפס למרומי המצדה בשביל הנחש. חובש שהשתלשל אליו מהרכבל קבע שיש לפנותו לביה"ח - אך קודם להורידו מאתר באלונקה שתועלה לרכבל

מפעילי אתר מצדה במדבר יהודה נאלצו להשבית אתמול (שבת) את הרכבל באתר למשך חצי שעה, אך לא לשם תיקון: המתקן המפורסם נעצר באופן יזום כדי לאפשר את חילוצו של תייר בן 55, שעבר אירוע לבבי בעת שטיפס לאתר ההיסטורי בשביל הנחש.

"קיבלנו הודעה ממטיילים במקום על אדם שאינו חש בטוב", סיפר לוואלה! חדשות דני וולף, מנהל האתר. לדבריו, למקום הוזעק חובש, והוחלט כי הפתרון המהיר ביותר להחישו אל התייר הוא לשלשלו בכבל מהרכבל שבאתר. החובש הועלה לרכבל, והקרונית שבה נסע נעצרה מעל המקום שבו היה שרוע התייר בשביל הנחש. הוא השתלשל ממנה בכבל מיוחד, והעניק לאיש טיפל רפואי.

בהחלטה משותפת עם מנהלי האתר, הוחלט כי יש לפנות את התייר לבית החולים. למקום הובא צוות מיוחד, שהעלה אותו לאלונקה - וחיבר אותה בכבל לאחת מקרוניות הרכבל, שהוריד אותו אל תחתית המצוק. אמבולנס שהמתין לו ברחבת החנייה פינה את התייר לבית החולים סורוקה בבאר שבע, להמשך טיפול רפואי. לדברי וולף, אין זו הפעם הראשונה שבה צוותים רפואיים משתמשים ברכבל שבאתר כדי לחלץ מטיילים שחשים ברע. "היו ארבעה מקרים כאלה בשנים האחרונות. אם לא היינו מגיעים אל התייר אתמול, חייו של התייר היו בהחלט נתונים בסכנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully