וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החברים חזרו מניו זילנד: "עופר מת, הוא לא סבל"

אריאל נוי

24.2.2011 / 11:40

שלושת הניצולים הישראלים מרעידת האדמה בניו זילנד נחתו בארץ והתקבלו בביתם בקיבוץ מגל בשמחה מהולה בעצב בשל מותו של חברם עופר. "הוא צעק: 'זו רעידת אדמה צאו מהאוטו!' -ונמחץ"

שלומי גבאי

(צילום: שלומי גבאי ורויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

גיא יורדן, אחד מארבעת החברים שטיילו בעיר קרייסטצ'רץ' שבניו זילנד בעת שפקדה אותה רעידת האדמה בתחילת השבוע, אמר הבוקר (חמישי) במסיבת עיתונאים עם שובו לארץ, כי עופר מזרחי איננו בין החיים. "חשוב לי להגיד לכל החברים של עופר שאם יש ספק לגבי הגורל שלו, עופר איננו בין החיים, אני אומר את זה בוודאות ואני יכול גם להגיד שהוא לא סבל, הוא נהרג במקום היה לי חשוב שכל החברים שלו יידעו".

יורדן סיפר עוד, כי "הגופה שלו כרגע מחכה לזיהוי והניו זילנדים משום מה מעכבים את הזיהוי. ישבנו בוואן שלנו, אכלנו, ואז התחילה רעידת האדמה. לא בדיוק הבנו מה קורה ואז עופר התעשת ראשון ואמר: 'זו רעידת אדמה צאו החוצה'. איך שהוא אמר את זה נפלה עלינו קורה כבדה. אני ישבתי לידו והבנות ישבו מאחורה הסתכלתי שהבנות יצאו, הסתכלתי לראות מה קורה עם עופר וראיתי שהוא מחוץ. משכתי אותו וראיתי שהוא פצוע קשה בראש והבנתי שהוא נהרג במקום. שברתי את החלון, יצאתי מהחלון החוצה. הרחיקו אותנו מהמקום לא ידענו מתי הפינוי של עופר".

שלושת חבריו של עופר - יורדן, מיכל פריידמן ולירון שדות, תושבי קיבוץ מגל ומושב גן יאשיה - נחתו הבוקר בישראל והתקבלו על ידי בני משפחותיהם ברגשות מעורבים עקב הטרגדיה.


מיכל פריידמן, שניצלה אף היא באירוע, אמרה כי "הגענו לניו זילנד ביום ראשון והצטרפנו לעופר וגיא שטיילו כבר שלושה חודשים. לא הצלחנו להבין שיש רעידת אדמה זה פשוט בא בהפתעה". אמה של מיכל, מלכה פריידמן, אמרה כי "חיבקנו את הילדים שלנו ואנחנו מתרגשים. אנחנו שמחים שהם פה ונקווה שניפגש רק באירועים שמחים".

30 ישראלים טרם יצרו קשר

החברים סיפרו כי למחרת הגעתם לניו זילנד, שכרו השלושה רכב בו נסעו בעת שאירעה רעידת אדמה. בשל הרעש, נפלה קורת בניין על הרכב. השלושה הצליחו לצאת, ואילו עופר נותר לכוד במכונית. הארבעה הם חברים טובים מילדות.

מנהלת הקהילה בקיבוץ מגל, סמדר כץ, מסרה כי "אנחנו בקיבוץ מתרגשים לראות את חברינו ואנחנו עושים הכל כדי שיתאקלמו מהר".

משרד החוץ מסר הבוקר כי כ-30 ישראלם טרם יצרו קשר עם בני משפחותיהם, אך בשעות האחרונות חודש הקש עם שני ישראלים. עוד נמסר כי "אין חשש ספציפי לגבי מנותקי הקשר, והם לא מוגדרים כנעדרים לפי שעה. ככל הנראה, מדובר במטיילים שנמצאים באזורים ללא קליטה, או בכאלו שנמצאים בטיולים רגליים ארוכים וטרם למדו על רעידת האדמה. השגריר והקונסול נמצאים בקרייסטצ'רץ' ודיפלומטית הגיעה מהשגרירות מקנברה לתגבר. השגרירות בוולינגטון מתגברת ומסייעת בכל הקשור להנפקת דרכונים ואשרות. כרגע אין חדש בעניינו של עופר מזרחי".

(עדכון ראשון: 09:16)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully